    From: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kilka prostych pytań
    Date: Fri, 22 Oct 2004 08:33:49 +0100

    > Co do odsetek to ciekaw jestem jak dyskusja się rozwinie :)
    Wlasnie sie kursuje z tego tematu, tylko stracilem na tydzien notatki, po
    weekendzie potwierdze (o ile dobrze pamietalem) lub zaprzecze (jezeli zle
    pamietalem) swojemu zdaniu(jest to opinia bieglego).

    > [...]
    >
    > Poproszę o podanie podstawy prawnej.
    > Podstawę do stosowania ZAOKRĄGLENIA !
    > Podstawa znana *mi* zawiera tekst "o ile przepisy szczególne
    > nie stanowią inaczej" czy jakoś tak ! :)
    A jakie przepisy szczegolne masz na mysli?

    > A co znaczy "wyliczać dokładnie", skoro centygroszy NIE wpisuje ?? :)
    Jezeli ma np. kilkaset faktur, to wylicza z podsumowania odpowiednich kwot,
    a wyniki zaokregla? Myle sie?

    > Dla jasności :) o co chodzi pytającemu.
    > Ma fakturę na 13,97 zł (jedną jedyną).
    > VAT wykazany na fakturze to 3,07 zł.
    > Wpisuje do deklaracji 13 zł.
    > Od 3 zł program wylicza... 2 zł VAT należnego :)
    Dokladnie to mialem na mysli.

> [...]
    > z rozporządzenia.
    > Ordynacja każe najpierw "przetworzyć" (zaokrąglić) i *z wyniku*
    > liczyć podatek.
    > Rozporządzenia każe "przetworzyć inaczej" - obcinając kwoty. Ale
    > nie wspomina o stosowaniu "wstępnego przetworzenia" przed liczeniem
    > podatku.
    > IM*H*O istnienie regulacji szczegółowej uchyla art. 63 par. 1 Ordynacji
    > *w całości* (i ma zastosowanie par. 2 *w całości* "technologii liczenia").
    > Ale może ktoś wyłoży że źle piszę :)

    > Dla rozważających - podstawa prawna leży tu:
    http://www.mofnet.gov.pl/_files_/podatki/formularze_
    podatkowe/vat/zalacznik_
    nr_3_objanienia_do_deklaracji_vat7_vat7k.pdf

    Moje przemyslenia wynikaja wlasnie z tej instrukcji...

    Tu tez zgoda.

    Pozdrawiam
    Lukasz Goralczyk