    From: "Andrzej R." <a...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kilometrówka i VAT
    Date: Sat, 11 Mar 2006 10:51:22 +0100

    Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:durluk$22s$1@opal.futuro.pl...
    Właśnie dzwoniłem do swojego biura księgowego i
    > już wiem. VAT możesz odliczać od wszystkiego prócz paliwa, bez żadnego
    > limitu. Natomiast kwotę netto nie większą niż wychodzi to z ew. przebiegu.
    > Czyli jak z przebiegu 1000 km wyjdzie Ci ok.780 zł, a na naprawę wydałeś
    > 1000 + 220 VAT, to VAT odliczasz cały, ale z tego 1000 tylko 780. Resztę,
    > jak proporcje się zmienią, w następnych miesiącach...
    > Pozdr.
    > RJ

    Jednym z warunków odliczenia VAT jest to, aby wydatek "mógłby być" kosztem
    uzyskania przychodu. Kosztem uzyskania przychodu jest wynik kilometrówki , a
    forma przyszła z ustawy PTU dotyczy roku kalendarzowego. Limitem dla
    odliczenia VAT-u jest więc wynik roczny i w przypadku jego przekroczenia
    zajdzie konieczność korekty deklaracji (i zapłaty odsetek).
    Onegdaj w ustawie PTU był przepis (art. 25 ust. 2 ) traktujący o tym, że
    ograniczenia odliczeń nie stosuje się w przypadku przekroczenia limitów
    wynikających z ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. I wówczas
    odliczaliśmy cały VAT bez względu na limity kilometrówki. Jednakże przepis
    ten zniknął z ustawy PTU bodaj przed 2 laty i w ten sposób pozostał tylko
    warunek kosztowy. Obawiam się więc, że Twoje biuro rachunkowe nie do końca
    ma rację.
    AR