  • Data: 2011-10-21 21:56:50
    Temat: Re: Klient wymaga podpisu na fakturach VAT - ma prawo?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 21 Oct 2011, tomek wrote:

    > A w praktyce to tzw. `wszyscy` płacą "za fakturę".

    Nie, w praktyce to wyłazi na wierzch kto bardziej uważa
    przy podpisaniu umowy :)
    I doskonale wiem, że m.in. moi klienci bardzo pilnują zapisu
    że "płatność należy się xxx dni od podpisania protokołu odbioru
    *oraz* otrzymania prawidłowo wypełnionej faktury".
    W tym cały haczyk, nie w "praktyce płacenia".

    Ale nie mam pojęcia, czy pytający już ten element u siebie
    ćwiczył, więc tylko zaznaczam :)
    (pewnie zaraz zajrzy do regulaminu umów czy co tam ma).

    Jeśli *nie* zaznaczył, to rzecz jasna ma prawo pozwać
    klienta mimo niewystawienia f-ry.
    Za niewystawienie oberwie od US, rzecznika konsumentów
    czy kogoś tam jeszcze ;)
    No i klient IMVHO ma prawo pozwać o odsetki od opóźnionego
    prawa do odliczenia VAT i dochodowego.

    pzdr, Gotfryd