    From: Catbert <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Komandytariusz lub akcjonariusz
    Date: Thu, 20 Nov 2003 16:43:29 +0100

    On 2003-11-20 12:15, Gotfryd Smolik news wrote:
    > [...]
    >
    > Rozumiem że masz jakąś odpowiedź że dwa :], ciekaw jestem :)

    Moja księgowa mówi, że przynajmniej zdrowotne x 2.
    Ja jestem skłonny do okazania obywatelskiego nieposłuszeństwa w tej
    sprawie. Uważam za bzdurę uznanie wspólnika z o.o. za prowadzącego DG,
    niezależnie od struktury udziałowej.

    Jak np. określić moment rozpoczęcia DG, gdy jeden ze wspólników kupi od
    drugiego udziały i stanie się 100%? Czy taka "DG" liczy się od dnia
    zakupu, czy od wpisu do rejestru?
    Co ze spółką "w organizacji"?
    KSH literalnie zabrania wspólnikowi z o.o. jednoosobowej / w organizacji
    / reprezentowania jej, poza zgłoszeniem do rejestru.
    Co w sytuacji, gdy zarząd np. ustali, że wspólnik kradnie z kasy i
    zabroni mu wstępu do firmy (ma do tego kodeksowe uprawnienia) - co to za
    DG jak nawet wejść do firmy nie można?
    A co, jak wspólnik umrze i jest jeden spadkobierca, ale nie prawomocny -
    prowadzi on wtedy DG czy nie? A co, jak nie przyjmie spadku, bo np.
    spółka ma długi - zwłaszcza "co?" w okresach "przejściowych" -
    nieprawomocności, braku wpisu, etc.

    Ciekawym przypadkiem wydaje się być jednoosobowa spółka Skarbu Państwa -
    interesujący byłby zwłaszcza sposób naliczania wieku emerytalnego.
    /nie chce mi się sprawdzać, ale być może taki przypadek jest możliwy, bo
    w ustawie, gdy mówi sie o osobie, nie napisano, że ma być fizyczna -
    chyba, że coś przeoczyłem/.

    Pzdr: Catbert

    Pzdr: Catbert