    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Komandytariusz lub akcjonariusz
    Date: Thu, 20 Nov 2003 22:49:10 +0100

    On Thu, 20 Nov 2003, Catbert wrote:

    >+ On 2003-11-20 12:15, Gotfryd Smolik news wrote:
    >+ > [...]
    >+ >
    >+ >>+ Zagadka: jeżeli wspólnik jednoosobowej sp. z o.o. prowadzi też DG, to
    >+ >>+ ile ZUSów powinien płacić - jeden czy dwa?
    >+ >
    >+ > Rozumiem że masz jakąś odpowiedź że dwa :], ciekaw jestem :)
    >+
    >+ Moja księgowa mówi, że przynajmniej zdrowotne x 2.

    Chyba ma rację - rozumiem że zwróciłeś uwagę na miejsce w którym
    pisałem że zdrowotne ma inaczej zdefiniowany "powód płacenia" - i nie
    jest nim "tytuł ubezpieczenia" tylko "coś_tam_nie_chce_mi_się
    _szukać tytułu ubezpieczenia" co powoduje że jest jak jest.

    >+ Ja jestem skłonny do okazania obywatelskiego nieposłuszeństwa w tej
    >+ sprawie. Uważam za bzdurę uznanie wspólnika z o.o. za prowadzącego DG,
    >+ niezależnie od struktury udziałowej.

    Ja uważam za bzdurę że od grudnia "w zasadzie" nie wolno komuś
    wyprodukować (erm...no...tego...) więcej mleka niż ma limitu,
    a po maju - chyba nawet jakieś konsekwencje tego będą.
    Znaczy: jak będziesz chciał mieć "normalne 100%" mleko to musisz
    sobie krowę na własne potrzeby sprawić, bo "inaczej nie wolno" !
    I co ?
    Dura lex.
    [...zastrzeżenia...]

    Rozumiem, nie popieram, nie wiem jak obejść.
    [...]
    >+ A co, jak wspólnik umrze i jest jeden spadkobierca, ale nie prawomocny -
    >+ prowadzi on wtedy DG czy nie?

    Z tym to bywa cyrk i przy "działalności fizycznej", zarówno 1-osobowej
    jak i S.C. - było parę razy na grupie.
    [...]
    >+ Ciekawym przypadkiem wydaje się być jednoosobowa spółka Skarbu Państwa -
    >+ interesujący byłby zwłaszcza sposób naliczania wieku emerytalnego.

    ROTFL :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)