    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Komornik i Wierzyciel
    Date: Sat, 24 Jan 2004 16:05:36 +0100

    On Sat, 24 Jan 2004, Micro wrote:
    [...]
    >+ Suma zaległa jest podzielona na dwie części:
    >+ 1 - należność dla wierzyciela
    >+ 2 - należność dla komornika

    Należność dla komornika to NIE JEST "suma zaległa". To jest
    zapłata za egzekucję !

    [...]
    >+ Czy jeżeli wierzyciel, któremu jestem niestety dłużny pieniążki je otrzyma w pełni
    wraz z wszystkimi
    >+ odsetkami i wycofa się od egzekucji komorniczej to czy muszę wtedy pokryć koszta
    komornika?

    Idź na .prawo - i przejrzyj archiwum.
    Musisz wyjaśnić co to jest "zadecydowano": wierzyciel wystąpił do sądu
    o nakaz egzekucyjny (i go dostał) czy poszedł z nim już do komornika - to
    *może* być ważne !

    >+ Pytam dlatego, że jeśli to nie komornik uzyskał na rzecz wierzyciela zwrot
    zaległej kwoty to czy
    >+ przysługuje mu za to normalnie należny procent?

    O ile dobrze pamiętam - to zależy czy wszczął egzekucję.
    J.w. - nie pamiętam co jest wyznacznikiem "wszczęcia", ale jak już
    się pojawi albo pośle pismo to na pewno jest za późno.

    pozdrowienia, Gotfryd