  • 1. Data: 2004-01-24 12:05:33
    Temat: Komornik i Wierzyciel
    Od: "Micro" <m...@o...pl>

    Witam wszystkich!

    Decyzją sądu zadecydowano o egzekucji poprzez komornika zaległej sumy pieniążków.

    I teraz mam małe pytanko:
    Suma zaległa jest podzielona na dwie części:
    1 - należność dla wierzyciela
    2 - należność dla komornika

    Zadeklarowałem dokonanie wpłaty gotówkowej wierzycielowi w zamian za równoczesne
    wycofanie nakazu od
    komornika.
    Czy jeżeli wierzyciel, któremu jestem niestety dłużny pieniążki je otrzyma w pełni
    wraz z wszystkimi
    odsetkami i wycofa się od egzekucji komorniczej to czy muszę wtedy pokryć koszta
    komornika?
    Pytam dlatego, że jeśli to nie komornik uzyskał na rzecz wierzyciela zwrot zaległej
    kwoty to czy
    przysługuje mu za to normalnie należny procent?

    Z góry bardzo dziękuje za odpowiedzi.

    Pozdrawiam wszystkich,

    Sepcio

  • 2. Data: 2004-01-24 15:05:36
    Temat: Re: Komornik i Wierzyciel
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Jan 2004, Micro wrote:
    [...]
    >+ Suma zaległa jest podzielona na dwie części:
    >+ 1 - należność dla wierzyciela
    >+ 2 - należność dla komornika

    Należność dla komornika to NIE JEST "suma zaległa". To jest
    zapłata za egzekucję !

    [...]
> [...]
    wraz z wszystkimi
    >+ odsetkami i wycofa się od egzekucji komorniczej to czy muszę wtedy pokryć koszta

    Idź na .prawo - i przejrzyj archiwum.
    Musisz wyjaśnić co to jest "zadecydowano": wierzyciel wystąpił do sądu
    o nakaz egzekucyjny (i go dostał) czy poszedł z nim już do komornika - to
    *może* być ważne !

    >+ Pytam dlatego, że jeśli to nie komornik uzyskał na rzecz wierzyciela zwrot
    zaległej kwoty to czy
    >+ przysługuje mu za to normalnie należny procent?

    O ile dobrze pamiętam - to zależy czy wszczął egzekucję.
    J.w. - nie pamiętam co jest wyznacznikiem "wszczęcia", ale jak już
    się pojawi albo pośle pismo to na pewno jest za późno.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-01-24 17:46:02
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > O ile dobrze pamiętam - to zależy czy wszczął egzekucję.
    > J.w. - nie pamiętam co jest wyznacznikiem "wszczęcia", ale jak już
    > się pojawi albo pośle pismo to na pewno jest za późno.

    nigdy nie jest za pozno:)
    na wniosek wierzyciela organ egzekucyjny ma obowiazek
    wstrzymac/zawiesic postepowanie egzekucyjne.

    pozdr
    marcin

  • 4. Data: 2004-01-24 20:06:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Jan 2004, bd wrote:

> [...]
    >+ nigdy nie jest za pozno:)
    >+ na wniosek wierzyciela organ egzekucyjny ma obowiazek
    >+ wstrzymac/zawiesic postepowanie egzekucyjne.

    Ale chodzi o *zapłatę*. I AFAIK "zapłata" należy się komornikowi
    z momentem *wszczęcia* postępowania, a nie z momentem zakończenia !
    Oczywiście że wierzyciel może postępowanie zawiesić: jak sam
    komornikowi zapłaci, to dlaczego nie... :)
    Nie spotkałem się z uzależnieniem zapłaty (komornikowi) od
    skuteczności tegoż postępowania :) - coś zmienili ?

    pozdrowienia, Gotfryd