  • Data: 2006-07-22 20:49:07
    Temat: Re: Komornik i nie moje zaległości
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej napisał(a):

    > Cytuję
    > "Art. 910. Jeżeli prawo majątkowe, które ma być zajęte, jest tego
    > rodzaju, że nie ma oznaczonej osoby obciążonej obowiązkiem względem
    > dłużnika, zajęcie jest dokonane z chwilą doręczenia zawiadomienia
    > dłużnikowi."
    >
    > Tyle że dłużnikiem jest biuro a nie Jurek.

    Czego nie rozumiesz w tym artykule? Powyższy cytat nie odnosi się do
    tej sytuacji, bo w tym przypadku jest oznaczona osoba obciążona
    obowiązkiem względem dłużnika (czyli biura). Obowiązek Jurka do zapłaty
    na konto komornika wynika z punktu 2 paragrafu 1 tego artykułu:

    "zawiadomi osobę, która z zajętego prawa jest obciążona obowiązkiem
    względem dłużnika (JURKA), by obowiązku tego wobec dłużnika nie
    realizowała, a wynikające z prawa świadczenia pieniężne uiszczała
    komornikowi lub na rachunek depozytowy sądu, oraz wzywa tę osobę, by w
    terminie tygodnia złożyła oświadczenie, czy inne osoby roszczą sobie
    pretensje do zajęcia prawa, czy i w jakim sądzie lub przed jakim organem
    toczy się lub toczyła się sprawa o zajęte prawo, jak również czy oraz o
    jakie roszczenie skierowana jest egzekucja do zajętego prawa."

    L.