    From: "Ryszard" <b...@z...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Komputer, amortyzacja - raz jeszcze
    Date: Fri, 22 Nov 2002 12:34:38 +0100

    > Pewnie mnie Gdfryd znow poprawi, ale znalazlem tylko art 22d ustawy,
    > ktory mowi o nieamortyzowaniu a jednorazowym wpisaniu w Koszty
    > ST. punkt 2 mowi, ze ST wymienione w art 22a do c ujmuje sie w ewidencji
    ST.
    > Tak patrzac na to mysle, ze wymienione w art d st sa tez wymienione w
    a -c.

    Dziekuje za wyjasnienia, ale przepraszajac z gory za moj nie fachowy jezyk
    rozwine to co Pan napisal "po mojemu". Jeszcze jedno male wyjasnienie. Do
    prowadzenia ksiazki kupilem Rachmistrza i dotad bylo wszystko ok. Radzilem
    sobie sam. Ostatnio zauwazylem, ze nie nadazam za tym wszystkim i od
    stycznia bedzie to pewnie robilo biuro rachunkowe, ale wszystkie zaleglosci
    chcialbym wyprostowac.

    > Tak wiec dokonal Pan jednorazowego wliczenia w koszty tak ST - komputera
    > jak i jego modernizacji. Komputer ujety jest w ewidencji wyposazenia

    Tak zrobilem, ale z tego co Pan napisal... czym on jest? Wyposazeniem, czy
    srodkiem trwalym? Komputer jest ujety w ewidencji wyposazenia, nie w
    ewidencji srodkow trwalych.

    > Teraz ten ST chce Pan zmodernizowac dokonujac zakupu karty za 5400.

    Tak.

    > Mysle ze powinen Pan powiekszyc wp ST i zamortyzowac "niezamortyzowana
    > czesc",
    > czyli owa karte.

    No tak, czyli jak?
    Przepisac go do ewidenci ST? Na jakiej podstawie? Mozna tak?
    Potem powiekszyc wartosc tego srodka trwalego o 5400 zl - czyli wart juz
    bedzie ok. 10000 zl i zaczac naliczac amortyzacje dla samej karty i kwoty
    5400 zl?
    Bardzo prosze bardziej szczegolowo to wyjasnic.

    > Ale ciekawe co na t powiedza nasi koledzy - prawnicy.
    Ja tez, ale moze nie z ciekawosci, tylko z niewiedzy...

    Ryszard.