    From: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Komputer bez faktury a odliczenie
    Date: Sun, 11 May 2003 17:37:25 +0200

    Użytkownik "leszczyq" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b9lc3t$no0$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > Czy można odliczyć z tytułu "ulgi na zakup przyrządów i pomocy naukowych",
    > używany komputer zakupiony od osoby prywatnej bez faktury. Czy wystarczy
    > może przedstawić rachunek lub umowę kupna-sprzedaży w urzędzie skarbowym?
    >
    > Pozdrawiam,
    > Michał
    -----------------------------
    Niestety nie można odliczyć w ramach ulgi wydatki na zakup pomocy
    Art. 27a. 1. Podatek dochodowy od osób, o których mowa w art. 3 ust. 1,
    obliczony zgodnie z art. 27, obniżony
    d) zakup przyrządów i pomocy naukowych, programów komputerowych oraz
    wydawnictw fachowych bezpośrednio związanych z wykonywanym zawodem i
    wykonywaną pracą
    6. Wysokość wydatków na cele określone w ust. 1 ustala się na podstawie
    dokumentów stwierdzających ich poniesienie, z tym że:

    1) wydatki na cele wymienione w ust. 1 pkt 1 i pkt 2 lit. d) ustala się na
    podstawie faktury wystawionej wyłącznie przez podatnika podatku od towarów i
    usług, niekorzystającego ze zwolnienia od tego podatku, lub dowodu odprawy
    celnej, a w przypadku wpłat na wyodrębniony fundusz remontowy spółdzielni
    mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej - na podstawie dowodu tej wpłaty
    Troche niezdarnie wkleiłam ale efekt jest taki żeby odliczyć musisz mieć
    fakture vat
    Wiola