  • Data: 2007-11-23 12:58:56
    Temat: Re: Komputer osobisto-firmowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 23 Nov 2007, Piotrek wrote:

    > Ale przecież chodzi o ryczłt "w druga stronę". To on ma płacić firmie za
    > używanie internetu / sprzętu do celów nie DG.

    Moment, moment.
    Ustalmy jedną rzecz: co za firmę masz na myśli?
    CZYJĄ firmę? Bo ja pisałem w odniesieniu do firmy, która składa się
    z imienia i nazwiska prowadzącego DG, czyli 1-osobowego przedsiębiorcy.
    Sugestii, że zawiera sam ze sobą umowę i sam sobie płaci (ba, w takim
    razie mógłby sam siebie do sądu podać za należną płatność) nie przyjmuję!
    :)

    > Załatwione jest w ten sposób - jak rozumiem - "niemanie" nieodpłatnych
    > świadczeń.

    Ale *przeznaczenie* *własnego* majątku na *własny* cel (newet inny
    niż poprzednio) nijak nie jest "świadczeniem"!

    > Nie napisał, tak więc trudno powiedzieć.

    :)

    [...]
    > A gdyby tak znowu ryczałt miesięczny za używanie samochod do celów osobistych
    > niezwiązanych z DG?

    Dla VAT jest taka regulacja, rzeczywiście, znaczy wykazuje się obrót
    z tytułu wykorzystywania dla celów osobistych, przy czym mam wątpliwości
    co do możliwości określenia tego za pomocą ryczałtu.
    Dla PDoOF... może ktoś skomentuje.

    > Co zapewne wymaga jeszcze udowodnia, że kupiłby za cenę wersji komercyjnej
    > a nie używał np. OO.

    Popisałem trochę i skasowałem, bo przyuważyłem że mowa o legalnie
    posiadanym programie :)

    > Czyli, że strata jest rzeczywista a nie virtualna.

    Hm... po prawdzie jest jeszcze jedna teza.
    Ciekawe, na .prawo jeszcze nie widziałem, trzeba będzie też
    włozyć kij w mrowisko :)
    Pozostańmy przy przepisach karnych, zejdźmy jednak z przestępstwa
    na wykroczenie.
    Przez to że PA daje a priori prawo majątkowe autorowi (lub temu
    kto je nabył od autora), mamy do czynienia z odpowiednikiem
    szalbierstwa, tak jak przy jeździe bez biletu.
    W zasadzie przewoźnik też nic nie traci przez fakt, że jeden
    z drugim wsiada i jedzie z innymi, nie płacąc za przejazd.
    To, że prawo przewozowe pozwala na znacznie *wyższe* wynagrodzenie
    za przejazd bez biletu, nie świadczy że jakby tego przepisu nie
    było, to przewoźnik nie mógłby dochodzić należności za "normalny"
    bilet :)
    No nic, trzeba będzie .prawo dopaść z tą tezą ;)

    > Ale nawet gdyby coś takiego się przytrafiło, to - znowu ZTCW - są
    > zatrzymywane dyski a nie cały sprzęt.

    Nie wiem jak jest dziś, ale przypadki takich którym zatrzymano
    komputery były opisywane relatywnie niedawno.

    > A backupy przecież wszyscy robimy codziennie ;-)

    ...na inny dysk :>
    No a te płytki DVD z backupem tygodniowym, miesięcznym, czy jak
    tam kto robi, to przecież TEŻ są "do sprawdzenia", nie? ;)

    > Na uczciwość? Zawsze :-)

    Nie, na nieużywanie MSO :)

    > Przecież to tak niewiele kosztuje :-)

    Ale uczciwe korzystanie z MSO już tak :)

    pzdr, Gotfryd