  • 1. Data: 2004-04-20 08:48:00
    Temat: Komputer w firmie - ladny, amerykanski
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    Witam, i prosze o pomoc.
    DG, KPiR,VAT.
    Mam okazje kupic laptopa w usa,
    znacznie taniej niz w Polsce.
    Oczywiscie dostane fakture (z jakims tam ich vatem).
    Pytanie brzmi czy moge go jakos rozliczyc?
    Wliczyc w KUP, odliczyc vat ?

    PawelZ
    -----------

    ------------

  • 2. Data: 2004-04-20 10:05:39
    Temat: Re: Komputer w firmie - ladny, amerykanski
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Bozoo wrote:

> [...]
    > znacznie taniej niz w Polsce.
    > Oczywiscie dostane fakture (z jakims tam ich vatem).
    > Pytanie brzmi czy moge go jakos rozliczyc?

    To oni maja jakis "ichni VAT" ?

    Sprowadzisz grata do Polski,
    nalicza Ci clo i VAT to go potem odliczysz...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-04-20 14:17:25
    Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl>

    > Oczywiscie dostane fakture (z jakims tam ich vatem).
    W USA nie ma VAT. Nie zawracaj sobie głowy wpisywaniem do kpir, lepiej
    wykombinuj jak nie zapłacić cła i naszego vatu :-)

  • 4. Data: 2004-04-20 14:51:31
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    : > Oczywiscie dostane fakture (z jakims tam ich vatem).
    : W USA nie ma VAT. Nie zawracaj sobie głowy wpisywaniem do kpir, lepiej
    : wykombinuj jak nie zapłacić cła i naszego vatu :-)
    :

    Napisal Amerykanski vat (jakis ich tam VAT) , a amerykanski vat to TAX, przy
    kazdym produkcie w stanach
    jest cena + TAX .

    (jezeli nazwy mi sie nie pop. ale zdaje sie ze wlasnie tak sie on nazywa)

    P.

  • 5. Data: 2004-04-20 15:03:43
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    wycinamy wrote:

> [...]
    > :
    >
    > Napisal Amerykanski vat (jakis ich tam VAT) , a amerykanski vat to TAX,

    Ale ten TAX to nie VAT, bo nie da sie go odliczyc...

    > (jezeli nazwy mi sie nie pop. ale zdaje sie ze wlasnie tak sie on nazywa)
    >
    > P.

    Ale przeciez napisalismy mu, zeby sie o NASZ VAT i clo martwil,
    a nie o ichni...

    Bogusalaw

  • 6. Data: 2004-04-20 15:16:59
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > W USA nie ma VAT.
    Jakis podatek doliczaja, niezaleznie od tego
    czy kupie ja, czy ktos w usa i nie bedzie go sprowadzal.

    PawelZ
    -----------

  • 7. Data: 2004-04-20 17:28:53
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    : >
[...]

    napisaliscie tez ze w USA nie ma VAT, a TAX to amerykanski odpowiednik VATu.

  • 8. Data: 2004-04-20 18:50:31
    Od: "Kubik" <p...@t...adres.nie.istnieje>

    > napisaliscie tez ze w USA nie ma VAT, a TAX to amerykanski odpowiednik
    VATu.
    TAX to podatek obrotowy. Żaden VAT. Basta. :)

    pozdr
    Adam

  • 9. Data: 2004-04-20 19:12:02
    Od: Hrabia Mol <k...@t...pl_wytnij.to>

    Przemyslaw Rokicki wrote:

    > Napisal Amerykanski vat (jakis ich tam VAT) , a amerykanski vat to TAX, przy
    > kazdym produkcie w stanach
    > jest cena + TAX .

    Tax (ang) - podatek.

    A to, na co się nadziewają nasi rodacy przy kasach to odpowiednik
    naszego śp. podatku obrotowego (stanowy i ma zróżnicowane stawki w zal.
    od rodzaju towaru i stanu).
    NIE JEST to nic w rodzaju Value Added Tax (podatek od wartości dodanej)
    czyli czegoś czym MIAŁ być nasz VAT.

    --

  • 10. Data: 2004-04-20 19:26:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Kubik,

    > TAX to podatek obrotowy. Żaden VAT. Basta. :)

    Tax to po prostu podatek...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl