    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Koniec bezpłatnej mKsięgowości
    Date: Sat, 27 Jul 2019 19:26:08 +0200

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Na drugim koncu teczy stoi program do wysyłania JPK - nie wiem ile za
    > niego zapłacili ale jezeli wiecej niz dyche to przepłacili - dawno nie
    > uzywałem tak fatalnie napisanego i tak nieintuicyjnego programu.

    To jest do wszystkich JPK, czy tylko do JPK_VAT?
    Pytam, bo nie używam. Raz użyłem przed dwoma laty.
    (przygotowywałem i w Excelu, i w Librze, i w TaxMachines2
    a raz wysłałem tym potworkiem; później słałem tylko via TM2)

    Od strony edukacji świetny program! -- pokazuje, jak w pół
    godziny uzyskać to, co można uzyskać w tak zwanej chwili. ;)

    Wątkotwórca pyta o

    jureq> bezpłatny sposób na wystawianie VAT7 i wszystkich JPK

    nie tylko o JPK_VAT, co spostrzegłem już po wysłaniu swego poprzedniego postu.

    -=-

    IMO są generalnie ;) [nie wiem, co z kardynalnymi] cztery drogi bogacenia się:

    - przepompowywanie pieniędzy
    (bogacenie się kosztem innych;
    dobre, ;) ale nie dla każdego;
    wojny, rozboje, grabieże i inne
    dodatki funkcyjne, które są po
    prostu należne)

    - obniżanie kosztów produkcji i usług
    (chyba jasne)

    - polepszanie jakośći produktów i usług
    (dłużej pożyje nasz produkt, przez co
    łącznie więcej będziemy mieli)

    - jakieś inne

    Program pokazuje biednienie za sprawą użycia złego narzędzia,
    zatem pokazuje tez/zarazem drogę prowadzącą do bogacenia się.

    IMO na dłuższą metę pozostaje tylko obniżanie kosztów.
    Nie dlatego ludzie dziś tyją (zamiast głodować, jak kiedyś bywało)
    że grabią, ale dlatego, że tanio produkują i dobrze konserwują.

    -=-

    Albo inaczej -- praca bogaci, ale tylko rozsądna
    praca, której owoce nie są rabowane czy marnowane...

    --