  • Data: 2008-02-27 10:20:31
    Temat: Re: Konsekwencje posiadania NIPu
    Od: Jacek Soltysik <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Bancer pisze:
    > Po pierwsze - wyłącz proszę agresor. Po drugie - zauważ, że o ile
    poprzednik
    > pisał *TYLKO* o NIP-3, Ty uogólniłeś to na ogól 'dochodów', a NIP-3 to nie
    > jest jedyna metoda uzyskania NIP. Po trzecie - ja Ci nic nie każę absolutnie
    > - po prostu stwierdzam, że *JEST* inna możliwość niż to zasugerowałeś
    > (podkreślone). Co do NIP-3 - moje doświadczenia z urzędami wskazują że
    > często jednak musi być pośrednictwo płatnika. I ma to swoje umocowania
    > w punkcie ustawy, który jest wskazany wyżej.

    1. Wątek jest o nip-3 czyli NIP dla osoby nie prowadzącej działalności
    gospodarczej więc za bardzo nie wiem po co mówisz o nip-1.

    2. Jest mnóstwo innych sytuacji niż umowa o pracę lub zlecenie w której
    musisz się rozliczyć z us, bądź coś w nim zgłosić i powiedz mi co w
    takiej sytuacji należy zrobić? (tylko nie mów, że założyć DG...)

    3. Co do Twoich doświadczeń z urzędami to jak już mówiłem są miejsca
    gdzie obsługują ludzie, którzy nie zauważyli, że prl-u już nie ma, ale w
    większych miastach raczej nie ma już z tym problemu.