  • Data: 2008-02-27 11:11:18
    Temat: Re: Konsekwencje posiadania NIPu
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2008-02-27, Jacek Soltysik <j...@w...pl> wrote:

    [...]

    > ale co nieprecyzyjnie, mam w każdym pości pisać, że chodzi o NIP dla
    > osoby nie prowadzącej DG? to wynika z tego, że mówimy o nip-3

    #v+
    no czyli reasumując według Ciebie zgodnie z prawem nie mam możliwości
    rozliczania dochodów z zagranicy, czy chociażby z umów z osobą fizyczną
    dopóki wcześniej nie miałem przynajmniej jednego zlecenia, umowy o
    dzieło, umowy o pracy etc.
    #v-

    To było zbyt ogólne, dlatego wtrąciłem uwagę o NIP-1.
    Zauważ, że właśnie po to się najczęściej zakłada DG - żeby rozliczać
    się z osobami fizycznymi, czy (łatwiej) z zagranicą. Akurat idealnie
    mi się wpasowałeś. :)

    > no wtedy ok, ale w tym wątku często przewijało się pracodawca,
    > zleceniodawca itp co już prawdą nie jest :)

    Bo to najczęstsze przypadki. Ale masz rację, że to też zbytnie
    uogólnienie.

    > to, że ten przepis jest do d..y i każdy normalny człowiek wyda Ci NIP
    > bez problemu bo i tak kiedyś będzie musiał to zrobić. No ale są ludzie
    > co lubią robić wszędzie problemy.

    Ale dopóki jest, to istnieje i należy mieć świadomość że jest to przepis,
    a nie 'zachowanie rodem z PRL'.

    > No tam akurat nie, ale miałem zleceniobiorców, którzy dostali NIP bez
    > najmniejszego problemu w Szczecinie, Warszawie, Poznaniu i Bydgoszczy

    Ja na 3 urzędy (2 śląskie i 1 w Poznaniu) miałem problem.
    A w coś takiego jak odwoływanie się i wykłócenie w przypadku osoby
    w sumie po raz pierwszy odwiedzającej US, to ja nie wierzę. Jak
    człowiek pierwszy raz wchodzi do tej "instytucji grozy", to jest
    zestresowany i przestraszony. ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl