  • Data: 2013-07-27 00:36:16
    Temat: Re: Kontrahent nie chce przyj duplikatu faktury
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 25 Jul 2013, cef wrote:

    > To jak w takim razie chcą potwierdzić korekty
    > na zwrot towaru, którego zgodnie z dokumentami nie mają?
    > (albo mają na magazynie, ale księgowo nie-
    > nie wiem czy da się tak technicznie zrobić)

    Technicznie powinno się dać :) (nie wiem jak przy PK)
    Dla KPiR można wskazać podstawę - po prostu przy przyjmowaniu
    towarów na magazyn istnieje rodzielny od otrzymania dokumentów
    obowiązek udokumentowania przyjęcia. par.16.2 rozporządzenia.
    Nie ma f-ry -> trzeba sporządzić "opis", może w tej roli
    wystąpić specyfikacja dostawcy, ale musi zostać wpisana
    do KPiR.
    Podejrzewam, że cóś podobnego będzie obowiązywać na PK.
    Oczywiście pozostaje drobiazg: skoro wpis został dokonany
    "z opisu", to rzecz jasna nadal nie ma f-ry którą można
    korygować. Wymyślili ją sobie czy jak?
    Jeśli zaś towar został (prawidłowo) wprowadzony "z opisu",
    to zwyczajnie nie ma czego korygować, przecież wszystko
    się zgadza, sprzedawca pisze "czynny żal" (żeby nie oberwać
    za nieterminowe wystawienie f-ry), f-rę z 2013 navbywcy
    wpinają obok "opisu" (kwoty powinny się zgadzać) i... już.
    Jak mniemam, jest trudniejszy problem: ja nie wiem jak
    to zrobić przy PK, widać oni też nie wiedzą ;>

    Natomiast, patrząc na ich upór, jest taka możliwość:
    towaru *nie* wpisali na magazyn, ale go rozchodowali.
    I teraz szukają jak to naprawić żeby samemu się nie
    przyznać, że towar nie został ujęty na magazynie,
    i na razie są na etapie nie wnikania czy taka próba
    aby nie rozwali im konstrukcji (rozliczeń) w innym
    miejscu :)

    pzdr, Gotfryd