  • Data: 2008-04-26 18:21:43
    Temat: Re: Kontrakt z firmą IT w USA a płacenie podatków
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 26 Apr 2008, c...@j...com wrote:

    > A mogę?

    Właściwe hasło brzmi: "DG w rozumieniu...".
    Pic w tym, że co ustawa to inna definicja DG, a wystawianie rachunków
    tudzież faktur VAT w szczególności nie jest powiązane z "DG w rozumieniu
    przepisów o rejestrowanej DG". Powiązane jest z definicjami DG z Ordynacji
    oraz ustawy o VAT, a tam jest coś o "wszelkich czynnościach zarobkowych"
    czy "zorganizowaniu" (zajrzyj).
    W przypadku umowy wykonywanej osobiście można uznać za pewnik że
    zamawiający (bądź zleceniodawca) zażąda rachunku, a wtedy odpowiedź
    nie dotyczy pytania "czy mogę" lecz "czy muszę" :) (i już wiesz
    jak brzmi).

    > A jeśli tak, to jaki mam wtedy z tego zysk w porównaniu z DG?

    Tu się nie wtykam, bo optymalizacja (nie tylko podatkowa!) konkretnego
    przypadku IMHO jest rzeczą dość trudną.
    Pytałeś "jak wystawiać r-k lub f-rę nie mając DG".
    Wg wszelkich danych wynikających z przepisów, mi wychodzi odpowiedź:
    "normalnie" :D

    pzdr, Gotfryd