    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ---=== Kontrola UKS c.d... HELP!! ===---
    Date: Mon, 18 Feb 2002 18:20:12 +0100

    On Mon, 18 Feb 2002, Ewa Gasperowicz wrote:

    >+ Kontrola UKS c.d...
    [...]
    >+ UKS twierdzi że nie ewidencjonowaliśmy sprzedaży!! Z przepisu tego wynika
    >+ jedynie że powinniśmy zarejestrować sprzedaż na kasie , nie wynika jednak
    >+ kiedy.

    IMHO jesteś w błędzie. Piszę "z głowy czyli z niczego" ale
    to brzmi jakoś tak: "jeśli podatnik nie może korzystać
    z kasy to może korzystać z kasy zapasowej" i "jeśli nie może
    rejestrować za pomocą kasy lub kasy zapasowej to NIE MOŻE
    PROWADZIĆ SPRZEDAŻY".
    Nie dam głowy, czy to nie jakieś rozp.MF nt. kas fiskalnych
    (jeśli tak, to to samo co mówi o limicie 20000 dla "niefirm").

    [...]
    >+ W rozumieniu par. 5 ust.1 twierdzę że zaewidencjonowaliśmy sprzedaż, tylko
    >+ problem tkwi w tym że kilka tygodni po wystawieniu faktury.

    Jak masz kasę to NAJPIERW KASA a (ewentualnie) PÓXNIEJ FAKTURA.
    Tak czytałem i widzę że wszyscy tak robią.

    >+ A paragon??? Przecież paragon zostaje u sprzedawcy!! Nie mogę go wydać
    >+ klientowi skoro dostał fakturę.
    >+
    >+ Jaki przepis o tym mówi że paragon zostaje u mnie jeżeli klient bierze
    >+ fakturę ? Czy żaden przepis o tym nie mówi?

    Mówi. Czytałem. Nie wiem który :(
    Ale to ten sam co zakazuje sprzedaży jeśli nie idzie przez
    kasę ! Masz problem -:(

    >+ UKS zarzuca również złamania USTAWY O VAT:
    [...]
    >+ I zamierzają ukarać z:

    Chyba mają argument :(
    To że ukaranie jest nielogiczne (IMO) to jedno. A to że pewnie
    cię "podliczą" to drugie :(

    >+ Ludzie pomocy musze dziś do 19:00 coś napisać!!!! Podkreślam Każdy klient
    >+ otrzymał fakturę. A kiedy wykryto brak paragonów to je dodrukowano!!!

    Ale tak nie wolno :(
    Przyznaję że jestem za tym żeby prawo zabraniało karania w takim
    przypadku, ale co z tego...

    Pozdrowienia, Gotfryd