  • 1. Data: 2002-02-18 15:34:23
    Temat: Re: ---=== Kontrola UKS c.d... HELP!! ===---
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Mon, 18 Feb 2002 16:17:48 -0800, "Ewa Gasperowicz" <d...@e...pl>
    wrote:

    >W rozumieniu par. 5 ust.1 twierdzę że zaewidencjonowaliśmy sprzedaż, tylko
    >problem tkwi w tym że kilka tygodni po wystawieniu faktury.

    Niestety, w tej sytuacji czekają Cię sankcje opisane przez Krzysztofa
    Sołtysika i raczej nic nie możesz zrobić.

    Sławomir Dąbrowski

  • 2. Data: 2002-02-18 17:20:12
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Feb 2002, Ewa Gasperowicz wrote:

    >+ Kontrola UKS c.d...
    [...]
    >+ UKS twierdzi że nie ewidencjonowaliśmy sprzedaży!! Z przepisu tego wynika
    >+ jedynie że powinniśmy zarejestrować sprzedaż na kasie , nie wynika jednak
    >+ kiedy.

    IMHO jesteś w błędzie. Piszę "z głowy czyli z niczego" ale
    to brzmi jakoś tak: "jeśli podatnik nie może korzystać
    z kasy to może korzystać z kasy zapasowej" i "jeśli nie może
    rejestrować za pomocą kasy lub kasy zapasowej to NIE MOŻE
    PROWADZIĆ SPRZEDAŻY".
    Nie dam głowy, czy to nie jakieś rozp.MF nt. kas fiskalnych
    (jeśli tak, to to samo co mówi o limicie 20000 dla "niefirm").

    [...]
    >+ W rozumieniu par. 5 ust.1 twierdzę że zaewidencjonowaliśmy sprzedaż, tylko
    >+ problem tkwi w tym że kilka tygodni po wystawieniu faktury.

    Jak masz kasę to NAJPIERW KASA a (ewentualnie) PÓXNIEJ FAKTURA.
    Tak czytałem i widzę że wszyscy tak robią.

    >+ A paragon??? Przecież paragon zostaje u sprzedawcy!! Nie mogę go wydać
    >+ klientowi skoro dostał fakturę.
    >+
    >+ Jaki przepis o tym mówi że paragon zostaje u mnie jeżeli klient bierze
    >+ fakturę ? Czy żaden przepis o tym nie mówi?

    Mówi. Czytałem. Nie wiem który :(
    Ale to ten sam co zakazuje sprzedaży jeśli nie idzie przez
    kasę ! Masz problem -:(

    >+ UKS zarzuca również złamania USTAWY O VAT:
    [...]
    >+ I zamierzają ukarać z:

    Chyba mają argument :(
    To że ukaranie jest nielogiczne (IMO) to jedno. A to że pewnie
    cię "podliczą" to drugie :(

    >+ Ludzie pomocy musze dziś do 19:00 coś napisać!!!! Podkreślam Każdy klient
    >+ otrzymał fakturę. A kiedy wykryto brak paragonów to je dodrukowano!!!

    Ale tak nie wolno :(
    Przyznaję że jestem za tym żeby prawo zabraniało karania w takim
    przypadku, ale co z tego...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-02-19 00:17:48
    Temat: ---=== Kontrola UKS c.d... HELP!! ===---
    Od: "Ewa Gasperowicz" <d...@e...pl>

    Kontrola UKS c.d...

    Jak wcześniej pisałam UKS chce ukarać firmę za to że firma dodrukowała
    paragony do faktur kilka tygodni po sprzedaży (przełom grudnia i stycznia).
    UKS twierdzi że firma złamała przepis :

    § 5. 1. Podatnicy prowadzący ewidencję przy zastosowaniu kas rejestrujących
    obowiązani są do:

    1) dokonywania rejestracji każdej sprzedaży przy zastosowaniu kasy i
    dokonywania wydruku z każdej sprzedaży paragonu fiskalnego oraz do wydawania
    oryginału paragonu nabywcy,

    UKS twierdzi że nie ewidencjonowaliśmy sprzedaży!! Z przepisu tego wynika
    jedynie że powinniśmy zarejestrować sprzedaż na kasie , nie wynika jednak
    kiedy. Klient otrzymuje najpierw fakturę a paragon drukuje później i dopinam
    do kopii.

[...]

    1.. Podatnicy sprzedający towary i świadczący usługi, w tym również w
    zakresie handlu i gastronomii, na rzecz osób fizycznych nie prowadzących
    działalności gospodarczej oraz osób fizycznych prowadzących działalność
    gospodarczą w formie indywidualnych gospodarstw rolnych, są obowiązani do
    prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas
    rejestrujących.

    I zamierzają ukarać z:

    2.. Podatnicy naruszający obowiązek określony w ust. 1, do czasu
    rozpoczęcia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas
    rejestrujących, tracą prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę
    stanowiącą równowartość 30% podatku naliczonego przy nabyciu towarów i
    usług.

    Ludzie pomocy musze dziś do 19:00 coś napisać!!!! Podkreślam Każdy klient
    otrzymał fakturę. A kiedy wykryto brak paragonów to je dodrukowano!!!

    EWA :-(