  • 1. Data: 2008-06-03 09:11:16
    Temat: Kontrola US
    Od: "nihil" <n...@w...pl>

    Witam,
    przypuśćmy, że prowadzę firmę. Mam fałszywe (na fikcyjne firmy lub
    niezaksięgowane) faktury VAT kosztowe, które odliczam od przychodów.
    Przychodzi kontrola... i jak rzekomo dochodzą do tego, że moja jedna czy
    kilka faktur VAT są fałszywe?

  • 2. Data: 2008-06-03 09:21:03
    Temat: Re: Kontrola US
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    nihil pisze:
> [...]
    > niezaksięgowane) faktury VAT kosztowe, które odliczam od przychodów.
    > Przychodzi kontrola... i jak rzekomo dochodzą do tego, że moja jedna czy

    Jeżeli kwoty będą znaczące albo kontrolujący będzie miał "nosa" (a jak
    masz mało dokumentów to i tego nie trzeba) zrobią krzyżówkę u wystawcy
    każdej faktury.
    Sprawdzą czy kontrahent ma kopie tego czego Ty masz oryginały i czy je
    zarejestrował.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2008-06-03 09:22:23
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "nihil" <n...@w...pl> napisał
    > Przychodzi kontrola... i jak rzekomo dochodzą do tego, że moja jedna czy
    > kilka faktur VAT są fałszywe?

    Zależy czy kontrola jest rutynowa, czy z "uprzedzeniem" ;) Jak z
    "uprzedzeniem" to wiedzą czego szukać i co poddać głębszej analizie.
    Zawsze można porównać z ewidencją u wystawców lub sprawdzić cy firmy
    istnieją po NIPie.
    Jak często tak robią to nie wiem.

  • 4. Data: 2008-06-03 09:28:36
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
> [...]
    > "uprzedzeniem" to wiedzą czego szukać i co poddać głębszej analizie.
    > Zawsze można porównać z ewidencją u wystawców lub sprawdzić cy firmy

    Przy każdej kontroli bez względu na wielkość podatnika mam jakąś
    krzyżówkę. Jak dużo faktur to sprawdzają raczej na czuja, jak niewiele
    to potrafią sie przelecieć po wszystkich kontrahentach.
    Odpuszczają sobie tylko duże firm sieciowe, hipermarkety wszelkiego typu
    itp.

    Jeżeli ma się stałych podwykonawców czy dostawców, to przetrzepią także
    ich na 100%.
    Szczególnie małe firmy transportowe, budowlane, rzemieślników (jak ci
    podwykonawstwo robi Skanska a transporty Raben to raczej do nich nie pójdą).

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2008-06-03 09:30:54
    Od: "nihil" <n...@w...pl>

> [...]
    > "uprzedzeniem" to wiedzą czego szukać i co poddać głębszej analizie.
    > Zawsze można porównać z ewidencją u wystawców lub sprawdzić cy firmy

    Czyli ogólnie mówiąc większość zależy od umiejętności śledczych kontrolerów
    :-)
    Przy tysiącach firm i milionach faktur VAT trudno chyba cokolwiek sprawdzić.
    Nie mówię już tutaj o praniu brudnych pieniędzy, bo przecież wystarczy
    stworzyć jakąś WNiP, odsprzedać komuś prawa i już pieniądze są czyste.
    Weryfikować danych do umowy chyba sprzedający nie ma obowiązku, zawsze można
    trafić na fałszywy dowód itp. ;-)

    Koniec. Bo zaczyna się robić kryminalnie heh ;-)

  • 6. Data: 2008-06-03 11:21:40
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "nihil" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie mówię już tutaj o praniu brudnych pieniędzy, bo przecież wystarczy
    > stworzyć jakąś WNiP, odsprzedać komuś prawa i już pieniądze są czyste.

    ale w ramach ue to już Cie złapią po pierwszym kwartale
    a wracając do tematu - u mnie robili krzyżowe kontrole tylko do większych faktur
    (powyżej 10000 zł)

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2008-06-03 11:27:06
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Tak się głębiej zastanawiam nad krzyżowymi kontrolami...
    Czy podatnik ma sprawdzać każdego dostawce?!
    Przecież może się zdarzyć, że kupi coś od kogoś, nie wiedząc nawet, że ten
    ktoś np. prowadzi działalność na czarno i faktura wystawiona przez niego
    jest tyle warta co makulatura. Na jakiej podstawie ma odpowiadać kupujący?

  • 8. Data: 2008-06-03 11:30:49
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Piotr [trzykoty] wrote:
    > jest tyle warta co makulatura. Na jakiej podstawie ma odpowiadaae kupuj?cy?

    jest przepis.
    jesli Twoj kontrahent np. nie jest platnikiem a Ty sobie odliczysz - to
    Ty odpowiadasz. itd.

    --
    bartek

  • 9. Data: 2008-06-03 11:32:15
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tyle warta co makulatura. Na jakiej podstawie ma odpowiadać kupujący?

    przy pierdołach to szkoda zachodu ale powyżej pewnej kwoty warto prosić o
    dokumenty rejestrowe - wtedy można kupować w "dobrej wierze" :-)

  • 10. Data: 2008-06-03 18:52:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Jun 2008, nihil wrote:

> [...]
    > niezaksięgowane) faktury VAT kosztowe, które odliczam od przychodów.
    > Przychodzi kontrola... i jak rzekomo dochodzą do tego, że moja jedna czy

    Ja w kwestii formalnej.
    Czym innym jest f-ra na fałszywą firmę, niedawno na .prawo streszczałem
    punkt widzenia, o tu:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/msg/6f8fe
    7136ad28196
    (bliżej końca), a czym innym niezaksięgowana.
    W tym drugim przypadku bardzo przydałby się *podpisany dowód* (no,
    chyba że ktoś ma multum "niepowiązanych" świadków, którzy nie dostaną
    znienacka wszyscy amnezji :>) że co najmniej została dokonana sprzedaż
    (wydano towar lub zrealizowano uslugę wg umowy).
    Oczywiście w niczym nie przeszkadza, aby takim dowodem był... podpis
    na fakturze :>
    Tak czy siak - fakt dokonania sprzedaży:
    - implikuje powstanie zobowiązania VAT
    - w przypadku realizacji na rzecz DG *zobowiązuje* sprzedawcę do
    wystawienia f0ry
    ... co IMO łącznie mocno uwiarygadnia fakt przyjęcia prawidłowej
    faktury. W tym momencie sprawa niezaksięgowania leży w ekhm...
    kompetencji sprzedawcy :)

    pzdr, Gotfryd