    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kontrola w domu
    Date: Thu, 31 Oct 2002 02:19:35 +0100

    On Wed, 30 Oct 2002, Rafal K wrote:
    [...pogadują sobie z Maddy...]
    >+ Nie napisalem ze mozna pozostawic te rubryke pusta. Co Ty na to :
    >+ Ustawa z 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku

    Erm... Może nie na temat, ale zdawało mi sie że przedtem
    była mowa o prowadzeniu DG (w związku z "siedzibą" albo
    wręcz na odwrót) a teraz jest mowa o podatku VAT.
    To co znalazłeś:
    [...]
    >+ są na terenie dwóch lub więcej urzędów skarbowych - urząd skarbowy właściwy
    >+ ze względu na siedzibę podatnika, a gdy podatnik NIE MA SIEDZIBY- urząd
    >+ skarbowy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania podatnika"
    >+
    >+ No wiec jak - siedziba ktorej nie ma?

    ...wcale nie musi (IMHO) dotyczyć "DG" ("zwanej potocznie 'firmą'"),
    ale np. bezdomnego właściciela mieszkania, który owo mieszkanie
    wynajmuje i jest VATowcem. Ale DG nie prowadzi.

    Z dołu przepraszam za karkołomny przykład, ale pora taka
    że sami rozumiecie... :]

    Innym pomysłem (już "z firmą" :)) jest DG która utraciła swoją
    siedzibę: było w wynajmowanym, komornik zajął, spaliło się
    - ustawodawca powinien takie przypadki przewidzieć.
    Ekhm... zaraz zacznę chwalić że mamy dobre prawo...
    No już dobrze, idę spać !!!

    :)

    Pozdrowienia, Gotfryd