  • 1. Data: 2002-10-30 08:48:48
    Temat: Kontrola w domu
    Od: "Krzysztof Gawłowski" <k...@p...bsb.com.pl>

    Czy ktos z Was prowadzacych DG jako osoby fizyczne mial kontrole w miejscu
    prowadzenia dzialalnosci ?.

    pozdrawiam

    KG

  • 2. Data: 2002-10-30 10:09:12
    Temat: Re: Kontrola w domu
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gawłowski" <k...@p...bsb.com.pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktos z Was prowadzacych DG jako osoby fizyczne mial kontrole w miejscu
    > prowadzenia dzialalnosci ?.

    Każda kontrola z UKS bywa w siedzibie firmy !!!

  • 3. Data: 2002-10-30 11:34:49
    Od: "Rafal K" <y...@w...pl>

    "berdycz" <p...@b...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Krzysztof Gawłowski" <k...@p...bsb.com.pl> napisał w
    wiadomości news:apo68s$61t$1@news.tpi.pl...

    > Każda kontrola z UKS bywa w siedzibie firmy !!!

    Tak? A jak miejscem prowadzenia dzialalnosci jest 'caly kraj' ;) ?
    Pytajacemu chodzilo chyba o to czy kontrola moze odbyc sie w miejscu
    zamieszkania gdy podatnik nia ma siedziby (?).

    Rafal

  • 4. Data: 2002-10-30 11:38:44
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Tak? A jak miejscem prowadzenia dzialalnosci jest 'caly kraj' ;) ?
    > Pytajacemu chodzilo chyba o to czy kontrola moze odbyc sie w miejscu
    > zamieszkania gdy podatnik nia ma siedziby (?).

    Chyba mylisz pojęcie siedziby firmy z miejscem wykonywania działalności.

    Pix

  • 5. Data: 2002-10-30 11:55:52
    Od: "Krzysztof Gawłowski" <k...@p...bsb.com.pl>

    > Chyba mylisz pojęcie siedziby firmy z miejscem wykonywania działalności.
    Dokladnie ....

    Generalnie slyszalem ze kontrola wyglada tak ze US wzywa takowego delikwenta
    na "dywanik" do siebie ze wszystkimi rachunkami.

    To slyszalem od moich znajomych.
    Zreszta w razie kontroli zawsze moga sie do czegosc doczepic.
    Jak nie do rachunkow to do siedziby ze jest nie taka jak byc powinna.

    pozdrawiam

    KG

    P.S.
    Chcialbym wysluchac waszego zdania interesuja mnie osoby ktore juz mialy
    kontrole a nie dywagacje osob ktore niemialy jeszcze kontroli.

  • 6. Data: 2002-10-30 12:10:07
    Od: "Rafal K" <y...@w...pl>

    "pix" <p...@w...pl> wrote in message news:apoghb$3eg$1@news.tpi.pl...

    > Chyba mylisz pojęcie siedziby firmy z miejscem wykonywania działalności.

    NIe :) Moze to tak zabrzmialo (fakt ze mozna prowadzic dzialalnosc u
    zleceniodawcy i miec siedzibe), ale chodzi o to ze czasem nie podaje sie
    siedziby firmy przy zakladaniu dzialalnosci i w tym przypadku podaje sie
    miejsce zamieszkania. Chociaz z tego co pamietam to na fomularzu NIP-1 nie
    ma opcji do zaznaczenia czy podaje sie siedzibe czy miejsce zamieszkania :)
    w rubryce 'Siedziba firmy'.
    Ja slyszalem ze praktykuja wezwania do US zamiast chodzenia po domach.

    Pozdrowienia

  • 7. Data: 2002-10-30 12:41:48
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Rafal K napisał:

    > NIe :) Moze to tak zabrzmialo (fakt ze mozna prowadzic dzialalnosc u
    > zleceniodawcy i miec siedzibe), ale chodzi o to ze czasem nie podaje sie
    > siedziby firmy przy zakladaniu dzialalnosci i w tym przypadku podaje sie
    Podaje sie siedzibe firmy. Zawsze. Wypełniając rubryke "siedziba
    firmy" deklarujesz ją jednoznaznie. A że w tym konkretnym przypadku
    jest ona w mieszkaniu? Takie zycie. Jak się zaczyna to są inne wydatki
    niż lokal biurowy.

    > miejsce zamieszkania. Chociaz z tego co pamietam to na fomularzu NIP-1 nie
    > ma opcji do zaznaczenia czy podaje sie siedzibe czy miejsce zamieszkania :)
    > w rubryce 'Siedziba firmy'.
    Siedziba firmy jest tam gdzie adres wpisany w rubryce "siedziba
    firmy". Nie mozna nie podac siedziby - musiałbys zostawic ta rubrykę
    niewypełniona, a na to Ci US nie pozwoli.

    > Ja slyszalem ze praktykuja wezwania do US zamiast chodzenia po domach.
    A istotnie. Pownieważ kontrolujący powinni miec zapewnione odpowiednie
    warunki do kontroli, to jeżeli takowych nie ma w siedzibie podatnika,
    mogą zarządac dostarczenia dokumentów do US.

    I na ogół nie chcą siedziec przy kuchenny stole z psem pałętającvym
    sie pod nogami, suszarka z praniem i może jeszcze płaczącym
    niemowlęciem w tle ;-)
    Lubia mieć wygodę i spokój :->

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2002-10-30 14:53:21
    Od: "Rafal K" <y...@w...pl>

    "Maddy" <m...@i...pl> wrote in message news:apok3b$nv7$1@news.tpi.pl...

> [...]
    > firmy". Nie mozna nie podac siedziby - musiałbys zostawic ta rubrykę
    > niewypełniona, a na to Ci US nie pozwoli.

    Nie napisalem ze mozna pozostawic te rubryke pusta. Co Ty na to :
    Ustawa z 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku
    akcyzowym (Dz.U. Nr 11, poz. 50 ze zm.):
    "Art. 4. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
    <...>
    10) urzędzie skarbowym - rozumie się przez to urząd skarbowy właściwy ze
    względu na miejsce wykonywania czynności, a jeżeli czynności te wykonywane
    są na terenie dwóch lub więcej urzędów skarbowych - urząd skarbowy właściwy
    ze względu na siedzibę podatnika, a gdy podatnik NIE MA SIEDZIBY- urząd
    skarbowy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania podatnika"

    No wiec jak - siedziba ktorej nie ma? Fakt ze nie znalazlem nigdzie indziej
    okreslenia "brak siedziby".

    Rafal

  • 9. Data: 2002-10-30 18:21:16
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Rafal K" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

    autor wątku nie rozwiewa naszych wątpliwości : "co autor miał na myśli"

    Zgodni chyba jesteśmy, że kontrola US w domu może się odbyć.
    A, że zdarza się to rzadko ....

    UKS ( już nieistnieje) nie odpuszczał sobie kontroli w siedzibie firmy....

  • 10. Data: 2002-10-31 01:19:35
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Oct 2002, Rafal K wrote:
    [...pogadują sobie z Maddy...]
    >+ Nie napisalem ze mozna pozostawic te rubryke pusta. Co Ty na to :
    >+ Ustawa z 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku

    Erm... Może nie na temat, ale zdawało mi sie że przedtem
    była mowa o prowadzeniu DG (w związku z "siedzibą" albo
    wręcz na odwrót) a teraz jest mowa o podatku VAT.
    To co znalazłeś:
    [...]
> [...]
    >+ ze względu na siedzibę podatnika, a gdy podatnik NIE MA SIEDZIBY- urząd
    >+ skarbowy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania podatnika"

    ...wcale nie musi (IMHO) dotyczyć "DG" ("zwanej potocznie 'firmą'"),
    ale np. bezdomnego właściciela mieszkania, który owo mieszkanie
    wynajmuje i jest VATowcem. Ale DG nie prowadzi.

    Z dołu przepraszam za karkołomny przykład, ale pora taka
    że sami rozumiecie... :]

    Innym pomysłem (już "z firmą" :)) jest DG która utraciła swoją
    siedzibę: było w wynajmowanym, komornik zajął, spaliło się
    - ustawodawca powinien takie przypadki przewidzieć.
    Ekhm... zaraz zacznę chwalić że mamy dobre prawo...
    No już dobrze, idę spać !!!

    :)

    Pozdrowienia, Gotfryd