  • 1. Data: 2003-01-24 13:11:59
    Temat: Korekta VAT - jak wypelniac VAT-7
    Od: <e...@d...rabe.pl>

    Witam,

    mam nastepujacy problem:
    na kilku fakturach od lipca byla zle przyjeta stawka VAT
    (0 zamiast 22% - niby eksport, ale jak sie okazalo po
    orzeczeniu US w b. podobnym przypadku jednak nie eksport).
    Aby to skorygowac wystawilem faktury korygujace odbiorcy
    zagranicznemu, ktory je przyjal. W fakturze korygujacej
    skorygowana zostala nie tylko stawka VAT, ale rowniez
    wartosc sprzedazy (aby dla odbiorcy zagranicznego
    pozostalo zawsze to samo do zaplacenia w Euro mimo roznic
    kursowych pomiedzy data wystawiena faktury a data wystawienia
    faktury korygujacej).
    Wszystkie faktury korygujace zostaly wystawione jeszcze w
    grudniu. Teraz mam pytanie: jak to zapisac w deklaracji VAT-7.
    Czy powinienem wypisac tylko VAT-7 za grudzien i tam wpisac
    wszystkie faktury korygujace + dokonac odpowiedniego przelewu
    wraz z odsetkami tylko odnosnie VAT-7 za grudzien, czy moze
    wyslac korekty wszystkich VAT-7 w ktorych uwzgledniona byla
    bledna stawka VAT i tyle przelewow ile deklaracji? (co
    wydaje sie na "chopski rozum" bardziej rozsadne, ale powstaje
    pytanie: a gdzie wpisywac faktury korygujace, ktore przeciez
    maja date grudniowa?)

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc,

    Strapiony

  • 2. Data: 2003-01-25 19:23:09
    Temat: Re: Korekta VAT - jak wypelniac VAT-7
    Od: "Lora" <l...@i...pl>

    ja bym skorygowała grudzień, ale pewnosci nie mam. na swoje ryzyko
    podjełabym taka decyzje. jesli chcesz sie upewnic, zadzwon do US najlepiej
    do 2 różnych, zobaczysz co ci powiedza. podkresl ze korety sprzedazy maja
    date grudniowa.

    Lora