  • Data: 2004-02-12 23:11:43
    Temat: Re: Korekta VAt-7 i nadpłata
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 12 Feb 2004, BaLab wrote:
    [...]
    >+ 4. Powinienem więc skorygować deklarację VAT-7 za grudzień oraz przychody
    >+ (KPiR).

    Dotąd się nie wypowiem, zakładając że tak rzeczywiście
    jest to IMHO:

    >+ 5. Czy mam w tym wypadku wykazywac się "czynnym żalem"?

    ...IMO nie, bo nie spowodowałeś "uszczerbku". Wręcz przeciwnie,
    nadpłaciłeś VAT. Nadto nie popełniłeś błędu, korekta
    wynika ze zdarzenia gospodarczego i zasad rozliczania VAT.

    >+ Czy powinienem dołączyć do korekty wyjaśnienia?

    Aktualnie wymagane jest do kazdej korekty, nie ma wyboru :)

    >+ 6. Czy po złożeniu korekty muszę zwracać się do US o stwierdzenie nadpłaty,

    AFAIK nie.

    >+ czy też wystarczy przy najbliższej okazji pomniejszyć kolejną wpłatę VAT-u
    >+ o kwotę nadpłaty?

    Już kiedyś zeznawałem: do kolejnej deklaracji doczepiam "informację" :),
    tak aby później nie szukali. Ostanio przy kontroli "pani z VATu"
    zapodała coby informację posyłać na jakąś ichnią księgowość,
    ale nie wiem gdzie mam kartkę :( - jakby kto miał pomysł to
    napiszcie BaLabowi :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)