    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Korekta VAt-7 i nadpłata
    Date: Fri, 13 Feb 2004 13:11:24 +0100

    Użytkownik BaLab napisał:

    > Zasadą jest, że jeśli czegoś nie sprzedałeś, to zakup tego nie jest kosztem
    > (mówiąc skrótowo). A więc zakup towaru, który wyszedł przed 31 grudnia, ale
    > wrócił w styczniu NIE POWINIEN być kosztem. Tymczasem 31 grudnia spis z
    > natury nie wykazał go na stanie - więc tak jakby był sprzedany. Ale ponieważ
    > wrócił w styczniu i do zdarzenia gospodarczego nie doszło, pomniejszam
    > (koryguję) grudniowy przychód. Rozporządzenie do KPiR nie przewiduje takiej
    > sytuacji. A robienie korekty spisu z natury... hmm... kłóci się z samą ideą
> [...]

    A co myslisz o § 28 rozporządzenia o prowadzeniua PKPiR?

    "3. Spis z natury powinien obejmować również towary stanowiące własność
    podatnika, znajdujące się w dniu sporządzenia spisu poza zakładem
    podatnika [...]"

    Spotkałam sie z interpretacją że dotyczy to także towarów "w drodze" co
    do których transakcja sprzedaży nie została jeszcze ostatecznie zawarta.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl