    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Korekta zeznania, wspólne opodatkowanie
    Date: Mon, 03 Sep 2007 05:21:47 -0500

    mvoicem wrote:

    > Nie mogą być wszyscy w uprzywilejowanej pozycji ... uprzywilejowanym się
    > jest w stosunku do kogoś.

    lub do czegoś.
    Jesteś uprzywilejowany w stosunku do sytuacji, gdyby w ogóle korekty nie
    było. Bo w sumie dlaczego miałaby być?

    to tak jak z pociągiem. Albo się zdążyło, albo nie i nie ma zmiłuj sie.
    A tu nagle z nieba spada zmiłuj sie w postaci możliwości zrobienia korekty.
    Czyż to nie przywilej?

    > Za sjp: "przywilej: prawo do korzystania ze szczególnych względów w
    > jakimś zakresie". Trudno nazwać szczególnymi względami prawo
    > przysługujące wszystkim.

    A dlaczego. W porównaniu z sytuacją kiedy by prawo wszystkim nie
    przysługiwało.

    Czasami własnie jest tak, że jak cos mamy to nie doceniamy tego faktu,
    bo nam się wydaje że nam się to należy.
    Dopiero jak nam odbiorą to też zamiast doceniać co mieliśmy to
    wrzeszczymy, że nam się to należy.

    > A mi się wydaje, że jeżeli złożę złe zeznanie (nie ważne czy jest w tym
    > moja wina czy nie), to moim nie tylko prawem ale i obowiązkiem jest je
    > skorygować. Brak karania za to, to już bym nazwał przywilejem (chociaż
    > tutaj też mam wątpliwości). Ale samo złożenie korekty -zdecydowanie nie.

    No widzisz. Właśnie, że nie.
    To jest ten przywilej który masz, że możesz skorygować a nie doceniasz go

    Bo równie dobrze mogłoby byc tak, że jak złożyłeś zeznanie, to klamka
    zapadła. Płacisz karę nawet jak wiesz, że zeznanie jest złe.

    Nie zakładaj, że zawsze jest tak, że można coś powtórzyć jeszcze raz i
    że ci się to należy.
    To że możesz to zrobić to twój przywilej a nie "należenie się".