    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Korekta zeznania, wspólne opodatkowanie
    Date: Mon, 3 Sep 2007 11:05:18 +0000 (UTC)

    Dnia Sat, 01 Sep 2007 20:55:26 -0500, witek napisał(a):

    > O już lepiej.
    > Tylko że niewykonalne.
    > Bo złożone pierwsze zeznanie jak najbardziej może być poprawne.
    >
    > Np składam zeznanie i nie skorzystałem z żadnym ulg. A teraz się
    > romyśliłem i chce skorzystać z przysługujących mi ulg. W którym miejscu
    > moje pierwsze zeznanie jest niepoprawne, że nie mogę złożyć korekty
    > wspólnie?

    No to popraw "poprawnego" na "ostatecznego" :).

    > W przypadku dosłanego pitu po terminie: w którym miejscu moje zeznanie
    > było niepoprawne?
    > I jaki czynnik spowodował, że nagle z poprawnego stało się niepoprawne i
    > kiedy? Czy w momencie kiedy firma pit wystawiła czy w momencie kiedy ja
    > sie o nim dowiedziałem.
    > A co jak będę chciał złożyć korektę z zupełnie innego powodu w czasie
    > kiedy firma pit wysłała a ja go jeszcze nie dostałem? Moje zeznanie w
    > tym momencie jest poprawne czy niepoprawne?

    Wydaje mi się, że ustawodawca dając ci jakiś przywilej (np. wspólnego
    rozliczenia się z żoną), ma prawo obwarować to takimi warunkami, że
    jeżeli ty tych warunków nie spełnisz *nawet bez własnej winy* to
    przywilej (np. rzeczone wspólne rozliczenie) ci nie przysługuje.

    I *moim zdaniem* nie ma tutaj łamania praw obywatelskich (więc RPO nie ma
    nic do rzeczy). Co innego jakby warunki były dyskryminujące, np.
    przysługiwałoby tylko mężczyznom, lub tylko osobom do 172 cm wzrostu ...
    Ale warunek złożenia *ostatecznego* zeznania w terminie IMHO takim nie
    jest.

    p. m.

    ps: żeby nie było że bronię interpretacji USu, zastrzegę jeszcze raz, że
    rozpatruję hipotetyczną sytuację jakby stan prawny był taki że
    rzeczywiście korekta zabiera prawo do odliczenia.