  • Data: 2015-10-13 20:03:19
    Temat: Re: Korwin a PIT
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-10-13 o 18:53, Kviat pisze:

    > No jasne, upatrzyłeś sobie fajne miejsce nad jeziorem, po miesiącu
    > przychodzi gościu z kasą i mówi ci "wypad".
    > Ja takie "niedogodności" wycenię na milion dolców, bo takiego drzewa,
    > które rośnie przy tym jeziorze i takiego jeziora nigdzie indziej nie
    > znajdę. A co jeśli przyjdzie taki z dwoma milionami dolców, bo też mu
    > się jezioro spodobało?

    To dostanę milion/dwa milionów dolców za domek nad jeziorem.

    > I płacisz większy podatek tylko dlatego, że zawsze może się znaleźć
    > chętny, który ma dwa miliony dolców.
    > To może od razu wyceń na 5 milionów, módl się żeby ktoś cię nie wykopał
    > i płać podatek od 5 milionów.

    Jeśli tyle dla mnie jest warta nieruchomość, to tak. Przecież pisałem,
    że to system, w którym wartość określa sam podatnik.

    > Proponujesz układ, w którym ktoś bogatszy może w każdej chwili wykopać
    > biedniejszego, tylko dlatego bo ma kaprys.
    >
    > Co za kuriozalny pomysł!

    Nie wykopać. Wykupić. Za uczciwą cenę.

    I uwierz mi - bogaci ludzie nie są bogaci dlatego, że lubią przepłacać
    za nieruchomości z uwagi na kaprys.

    --
    Liwiusz