  • 1. Data: 2015-10-08 20:43:30
    Temat: Korwin a PIT
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Korwin wymyśla, żeby zlikwidować PIT a zostawić VAT. Tak se myślę, że to
    gupie. Jak ktoś będzie duuuuuuuużo zarabiał i odkładał do skarpety, to
    nie zapłacić nic podatku. A potem np. wyda te pieniądze za granicą...

    Taka koncepcja hamuje wydawanie pieniędzy, a chyba nie o to chodzi w
    rozwoju gospodarki, nie?

  • 2. Data: 2015-10-08 21:53:01
    Temat: Re: Korwin a PIT
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-10-08 o 20:43, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
> [...]
    > nie zapłacić nic podatku. A potem np. wyda te pieniądze za granicą...
    >
    > Taka koncepcja hamuje wydawanie pieniędzy, a chyba nie o to chodzi w
    IMO nie masz racji:
    1. VAT jest teraz i po likwidacji PIT nic się tu nie zmieni poza tym, że
    ludzie będą mieli więcej pieniędzy, a jak mają więcej to więcej wydają,
    a oszczędzają tylko nieznacznie więcej.
    2. PIT jest karą za pracę, im lepiej zarabiasz, tym wyższa kara
    JAcek

  • 3. Data: 2015-10-08 22:41:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek n...@s...pl ...

> [...]
    > nie zapłacić nic podatku. A potem np. wyda te pieniądze za granicą...
    >
    > Taka koncepcja hamuje wydawanie pieniędzy, a chyba nie o to chodzi w

    Biorąc pod uwage ile kosztuje pobór, jakie generuje koszty w firmach i
    jakie przynosi zyski - oczywiście ze zlikwidować!

    A jak się trafi jakis pojedynczy przypadek ze duzo zarobi a nic nie wyda i
    bedzie sie zywił w mopsie a mieszkał pod mostem i jezdził na gape tramwajem
    - trudno.

  • 4. Data: 2015-10-08 22:58:16
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 08.10.2015 o 21:53, Jacek pisze:
    > 2. PIT jest karą za pracę, im lepiej zarabiasz, tym wyższa kara

    No a VAT jest karą za wydawanie pieniędzy. Im więcej wydasz, tym wyższa
    kara.

    Ja bym był za likwidacją VAT. PIT wydaje mi się rozsądny (z dokładnością
    do nierozsądnych niektórych zasad jego rozliczania). Zarobiłeś, płacisz
    % od zarobku i już. Choć akurat % nie jest do końca sprawiedliwy (18% z
    2000zł to dużo więcej niż 18% z 10tysięcy), ale sama zasada dochodowego
    jest spoko.

  • 5. Data: 2015-10-08 23:33:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
> [...]
    > bedzie sie zywił w mopsie a mieszkał pod mostem i jezdził na gape tramwajem

    Niestety moze sie trafic calkiem sporo takich ktorzy psotanowia zarobic
    w Polsce ale wydac za granicą.
    A jak sie jeszcze okoliczni sąsiedzi zwiedzą to bedziemy mieli istny najazd.
    A skutkach nawet nie piszę.

  • 6. Data: 2015-10-09 00:04:37
    Od: W <w...@w...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wystukał, co następuje:

> [...]
    >% od zarobku i już. Choć akurat % nie jest do końca sprawiedliwy (18% z
    > 2000zł to dużo więcej niż 18% z 10tysięcy), ale sama zasada dochodowego

    hm...
    18% z 2000 = 360
    18% z 10000 = 1800

    twierdzisz, że 360 >> 1800? nie no - spoko, to przecież genialne! :D

    /me poszedł walić głową w ścianę...

    (ps. inna rzecz co do sucho liczbowego rozumowania i porównywania i kwestii
    tego, ile potrzeba, żeby się faktycznie utrzymać, ale to już raczej kwestie
    społeczne i sorry - osoba która zarabia te 10k już na początku płaci podatku
    tyle, ile 5 osób zarabiających 2k, ale to jakoś 'miszczom procientuff'
    ucieka)

  • 7. Data: 2015-10-09 00:06:40
    Od: W <w...@w...pl>

    witek wystukał, co następuje:

    > Niestety moze sie trafic calkiem sporo takich ktorzy psotanowia
    > zarobic w Polsce ale wydac za granicą.

    Już teraz (zakładając 'dużo zarobi') może skutecznie kombinować, żeby
    obniżyć koszt podatku... i tak źle i tak niedobrze, a przynajmniej bez PIT
    odpadł by problem walki z wiatrakami i pompowania pieniędzy w próżnie...

  • 8. Data: 2015-10-09 00:09:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-08 o 20:43, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    > Jak ktoś będzie duuuuuuuużo zarabiał i odkładał do skarpety, to nie
    > zapłacić nic podatku. A potem np. wyda te pieniądze za granicą...

    To jeszcze mi powiedz, mądralo, w jakim kraju można coś kupić za złotówki.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2015-10-09 00:13:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > To jeszcze mi powiedz, mądralo, w jakim kraju można coś kupić za złotówki.

    W kazdym, w ktorym akceptują dowolne karty kredytowe/debetowe.
    A jakos tez nie slyszalem o przymusowym zamykaniu kantorow walut ani paypal.
    A i jeszcze podatku belki od lokat moze dac sie nie płacic jak
    postanowią to wsadzić na konto w Polskim banku.

    Nie wiem w czym widzisz problem.

  • 10. Data: 2015-10-09 01:52:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-09 o 00:13, witek pisze:

> [...]
    > A i jeszcze podatku belki od lokat moze dac sie nie płacic jak
    > postanowią to wsadzić na konto w Polskim banku.

    Nie rozumiesz.

    Aby coś kupić za granicą, muszę mieć tamtejszą walutę, bez względu na to
    jaka jest forma płatności. Czyli muszę sprzedać zł i kupić walutę. Ergo
    zarobione zł i tak siłą rzeczy muszą być wydane i zostają w kraju.

    Marudzenie, że "bogaci zarabiają i wywożą pieniądze za granicę" to jakaś
    wierutna bzdura. Przynajmniej do czasu, do kiedy mamy własną walutę (co
    jest właśnie argumentem, aby ją mieć).

    --
    Liwiusz