  • 1. Data: 2002-04-22 22:46:00
    Temat: Koszt czy wyposażenie .. a może amortyzacja?
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Witam,
    Jednoosobowa DG, PIT,VAT
    Z poczatkiem narca zakupiłem urządzonko pomiarowe,
    narzędzie potrzebne do mojej mojej pracy w dg, w
    cenie netto 1475 zł + 22% VAT i na taką kwotę
    została wystawiona faktura VAT, druga faktura
    została wystawiona przez Servisco za usługę
    dostarczenia tego urządzenia do mnie - 48 zł +VAT
    a w połowie marca dokupiłem do tego urządzonka
    pasek ale ma charakter uniwersalny) naręczny za 65
    zł+VAT. (trzecia faktura)

    1-Czy te wartości netto należy ze soba zsumować,
    czy ma to wpływ na przekroczenie kwoty 1500 zł
    jeżeli chodzi o zakwalifikowanie ich do spisu
    wyposażenia ? Czy tez mozna od razu w koszty każda
    pozycje z osobna ?

    2- Czy w opisanej sytuacj warto sie bawić w
    jednorazową amortyzację i wciąganie do ewid. śr.
    trw. ? (pytam sie pod kątem łatwości późniejszej
    rezygnacji z dg.... podobno trzeba płacić podatek
    pit i vat od tego co zostało)

    THX

    Sark

    p.s. czy w przyadku pkt. - 2 ma jakieś
    zastosowanie, na druku VAT-7, rubryka 57 (D.4.)

  • 2. Data: 2002-04-23 06:33:40
    Temat: Re: Koszt czy wyposażenie .. a może amortyzacja?
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    wszystko w koszty