    From: Mario <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.pregierz,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Koszta pracy
    Date: Tue, 01 Mar 2011 16:24:43 +0100
    <4d6cb38b$0$2450$65785112@news.neostrada.pl> <ikidj9$n8m$1@news.onet.pl>
    <1...@p...pl> <ikifbi$tfo$1@news.onet.pl>
    <1...@p...pl> <ikig3d$vtl$1@news.onet.pl>
    <ikih0h$3ri$1@news.onet.pl> <ikihps$6bl$1@news.onet.pl>
    <4...@p...pl> <ikii50$6bl$3@news.onet.pl>
    <5...@p...pl> <ikijq2$des$1@news.onet.pl>
    <1...@p...pl> <ikikc0$g8g$1@news.onet.pl>
    <s...@p...org> <ikimi4$mgu$4@news.onet.pl>
    <s...@p...org> <ikio1c$t8r$1@news.onet.pl>
    <ikipqc$5fq$1@news.onet.pl> <ikiq3q$4b1$1@news.onet.pl>
    <ikiqgh$81i$1@news.onet.pl> <ikiqnn$8i4$1@news.onet.pl>
    <s...@p...org> <ikird8$8i4$3@news.onet.pl>
    <ikis6j$249$13@news.onet.pl> <ikiski$fa0$1@news.onet.pl>
    <ikitgi$aao$23@news.net.icm.edu.pl>

    W dniu 2011-03-01 14:49, Smok Eustachy pisze:

    > Szacuję, że 300 zł od łebka by wystarczyło.

    No nie wiem. Przedszkole kosztuje do 150 zł a 70% do 80% kosztów dopłaca
    gmina. Prywatne są nawet do 1000kpln za misią. Po zlikwidowaniu
    państwowych i zwiększeniu oferty prywatnych ceny ukształtowałyby się na
    poziomie np. 600zł/mc
    Szkoły byłyby droższe tym bardziej że teraz prywatne kosztują od 500 zł
    a inkasują dopłatę oświatową.

    Jest problem z nauczaniem
    > początkowym, bo by dzieci musiały chodzić co drugi dzień 3x w tygodniu.
    > Powiedzmy jak teraz jest pensum 18 godzin to policzmy dla ułatwienia 20 i
    > daje to 4 godziny dziennie + przerwy 10 min czyli godziny 55 minutowe.
    > 55x4=220minut dziennie. Nie wiem ile teraz liczą łebków na psora, ale
    > biorąc pod uwagę mniejszą klasę to żeby wyjść na to samo nauczyciel by
    > musiał tyrać 440 minut czyli 7 godzin i 1/3.

    > 2. Jeśli nauczyciel zarabia 3000 brutto i ma 30 dzieci w klasie to
    > wychodzi 100zł na dziecko miesięcznie.

    Ale jak sprawdzałem ilość nauczycieli to na 450 dzieci jest ich 33
    sztuki. Dzieci mają więcej godzin w tygodniu niż nauczyciele.

    Jeżeli zmieni klasy na 15 osobowe
    > to musi tyrać 2x tyle ale w większym komforcie albo dzieciaki musza
    > płacić mu po 200.

    Owszem zmieniając pensum nauczycielom. Ale są koszty utrzymania budynku
    ogrzewanie, prąd, podatki, remonty, sprzątanie. Dochodzi sprzęt
    edukacyjny w tym komputery ich amortyzacja i licencje na programy.
    Sądzę że nie dałoby się zejść z ceną poniżej 600-800 zł na miesiąc.

    MD