    Newsgroups: pl.pregierz,pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 4 Mar 2011 10:34:03 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Koszta pracy
    <4d6cd047$0$2507$65785112@news.neostrada.pl> <ikijnf$aa9$8@news.onet.pl>
    <f...@s...googlegroups.com>
    <1...@p...pl>
    <1...@k...googlegroups.com>
    <ikj2ek$56u$4@news.onet.pl> <ikj4m2$cuf$4@news.onet.pl>
    <ikj6gq$kl9$1@news.onet.pl>
    <5...@t...googlegroups.com>
    <ikjd69$che$1@news.onet.pl>
    <7...@a...googlegroups.com>
    <ikm3dq$ub9$2@news.onet.pl>
    <c...@k...googlegroups.com>
    <iknttc$g4f$1@news.onet.pl>
    <6...@y...googlegroups.com>

    On Thu, 3 Mar 2011, mihau wrote:

    > Bla bla bla. Na razie komputer wylicza mi odsetki i prowizje w banku,

    Ale trafiłeś w sedno problemu: po pierwsze, musiałyby ulec radykalnemu
    uproszczeniu zasady. Radykalność uproszczenia nie wyklucza wprowadzenia
    zapisów np. o nieliniowym przeliczeniu czegoś tam, ale wyklucza
    fafset czyników komplikujących.
    Bo do banku też możesz wystąpić z reklamacją, a w razie braku
    dalszej zgody - do sądu.
    I jedną z rzeczy o którą bank będzie dbał, będzie takie ustalenie
    zasad (być może niekorzystnych dla klienta :P), aby takie zdarzenia
    występowały *możliwie* rzadko.
    A ustawodawca nawtykał różnych dodatków, odliczeń, ulg i podobnych,
    z których każda może znaleźć jakieś uzasadnienie, pic w tym, że
    stanowią ową niemożebną komplikację.
    Niemożebną w tym rozumieniu, że "przeciętny ludź będzie w stanie sobie
    prawidłowo wszystko posprawdzać nim pójdzie do sądu".
    *SAM* posprawdzać, a nie oczekiwać "bo pracodawca mu dobrze wyliczy"!
    Inaczej skażesz istotną większość społeczenstwa na uzależnienie: albo
    będą płacić prawnikom, albo mogą być swobodnie oskubywani.

    > Przeliczać składki na emeryturę
    > zatem też może. Nie każde przesunięcie złotówek z konta na konto musi
    > być poparte decyzją administracyjną, toną makulatury i pokaźną
    > kolekcją pieczęci.

    Najpierw jednak musiałbyś wyczyścić stan bieżący i skasować możliwość
    żądania korekt tej sieczki która wynika z poprzednich przepisów.
    Raczej niewykonalne.

    pzdr, Gotfryd