  • 1. Data: 2008-03-01 14:26:21
    Temat: Koszty mędzyokresowe, pytanie
    Od: "Stefcio" <f...@e...pl>

    Na podstawach rachunkowości dostałem takie zadanie:
    w którym momencie ubezpieczenie maszyn z umowy zawartej w styczniu na cały
    rok z płatnością w 2ratach: 28luty, 31lipca należy ująć w koszty.

    Z góry dziękuję za pomoc

  • 2. Data: 2008-03-01 15:08:09
    Temat: Re: Koszty mędzyokresowe, pytanie
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Stefcio pisze:
    > Na podstawach rachunkowości dostałem takie zadanie:
    > w którym momencie ubezpieczenie maszyn z umowy zawartej w styczniu na cały
    > rok z płatnością w 2ratach: 28luty, 31lipca należy ująć w koszty.

    Płatności nie mają znaczenia dla ujęcia w koszty, należy rozbić koszt na
    12 miesięcy i co miesiąc odpisywać 1/12.
    Ale wszystko zależy tez od przyjętej polityki rachunkowości, w której
    można zapisać że koszty międzyokresowe do jakiejś kwoty są odpisywane
    raz do roku. Dzięki temu nie trzeba co miesiąc odpisywać w koszty np.
    10zł kiedy mamy parę milionów obrotu - wszak odpisanie 120zł jednorazowo
    nie zafałszuje wyniku w sposób istotny. Ale PR musi na to pozwalać.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2008-03-01 17:31:55
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

> [...]
    > kiedy mamy parę milionów obrotu - wszak odpisanie 120zł jednorazowo nie
    > zafałszuje wyniku w sposób istotny. Ale PR musi na to pozwalać.

    Witam:) a ja mam pytanie dotyczące polisy komunikacyjnej roczej w
    płatnościach kwartalnych u podatnika prowadzącego KPIR.Czy mogę ująć w/w w
    kosztach w czteraech częściach?Bo ,że raz całość to wiem,ale dla
    ostrożności w momencie zapłaty każdej raty?mozna tak?
    pozdrawiam ania

  • 4. Data: 2008-03-01 17:42:48
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Ania pisze:

> [...]
    > kosztach w czteraech częściach?Bo ,że raz całość to wiem,ale dla
    > ostrożności w momencie zapłaty każdej raty?mozna tak?

    KPIR nie jest związana zasadami rachunkowości, odpisanie kosztu w
    momencie zapłaty nie ma podstawy prawnej. Na czym ma bazować ta
    "ostrożność"?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2008-03-01 21:44:18
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

    > KPIR nie jest związana zasadami rachunkowości, odpisanie kosztu w momencie
    > zapłaty nie ma podstawy prawnej. Na czym ma bazować ta "ostrożność"?

    Tak sobie myślę,jeżeli samochód sprzedaje w trakcie roku to oc chyba nie
    podlega zwrotowi ,ac z tego co pamiętam to ac tak,ale po zachowaniue
    regulaminowych terminów.Co wtedy?mam korygować koszty ,mimo ,że nie mam
    zwrotu niewykorzystanej częśći polisy.Przekombinowałam?W kh jestem pewna
    1/12 i już no chyba ,że PR stanowi jednorazowy ciach w kup,ale co do KPiR
    mam "mieszane uczucia":(
    pozdrawiam ania