eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKoszty pośrednie na przełomie 2006/2007 › Re: Koszty pośrednie na przełomie 2006/=?ISO-8859-2?Q?200=?iso-8859-2?Q?7=3F=3D?=
  • Data: 2007-01-02 06:34:25
    Temat: Re: Koszty pośrednie na przełomie 2006/=?ISO-8859-2?Q?200=?iso-8859-2?Q?7=3F=3D?=
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 31 Dec 2006, 'Tom N' wrote:

    > Renegat <p...@w...pl>
    >
    > Ależ ja własnie o tym artykule...
    >
    > Ani w 2006 ani w 2007, to Twoje słowa. Tak wiem, że chodziło o wskazanie, że
    > nie będzie... Ale zrób z siebie wielbłąda (ot poczuj sie jak kontrolowany
    > przez US) i wykaż, że _będzie_, ba, że *mógłby być* ;) Znaczy się postaw
    > tezę odwrotna do Gotfrydowej i Maddy.

    Ja się przyznaję że przemyślałem inny aspekt - a dokładniej zadziałał
    taki automat "rano wstajesz i wiesz" :)
    Idzie o przepis podatku dochodowego:
    +++ stara ustawa +++
    http://gofin.pl/5,36,28340,4.html
    5. U podatników prowadzšcych księgi rachunkowe (handlowe) koszty
    uzyskania przychodów [...]
    jeżeli odnoszš się do przychodów danego roku podatkowego, chyba że
    zarachowanie ich nie było możliwe; w tym wypadku sš one potršcalne
    w roku, w którym zostały poniesione.
    ---

    Ten deseń mamy z obu p. widzenia (rozważenie czy zaliczenie było
    możliwe w 2006 czy nie) zawsze możliwość zaliczenia w *którymś*
    roku.

    +++ nowa ustawa +++
    5a. Koszty uzyskania przychodów bezpoœrednio zwišzane z przychodami,
    odnoszšce się do przychodów danego roku podatkowego, a poniesione
    po zakończeniu tego roku podatkowego do dnia:

    1) sporzšdzenia sprawozdania finansowego [...]
    2) złożenia zeznania, nie póŸniej jednak niż do upływu terminu
    [...]
    - sš potršcalne w roku podatkowym, w którym osišgnięte zostały
    odpowiadajšce im przychody.
    ---
    ...i odpowiednio po tym terminie dla kolejnego roku.
    Wychodziłoby z tego że możliwe są dwa układy:
    - zaliczenia wg obu ustaw w różnych latach(!)
    - zaloczenia wg obu ustaw w roku 2007

    W ten deseń VAT mamy z głowy - wydatek "mógłby być kosztem" :)
    Ew. problemem jest ustalenie w którym roku go zaliczyć :]

    Przypadek jest jednak inny, niż przy przechodzeniu z rozliczania
    kasowego - bo ten kto był na kasowym stosował sposób którego
    zasada "których zarachowanie nie było możliwe" NIE dotyczyła.

    A tak BTW: ten kto postanowił że zaliczenie wydatku następuje
    "do dnia złożenia sprawozdania lub zeznania" to był geniusz.
    Czas reakcji zero...
    W dniu d.m.r składasz zeznanie, i jak w tym dniu otrzymasz jeszcze
    jakiś "zeszłoroczny" rachunek to musisz składać korektę.
    Zaiste, przemyślane :>

    pzdr, Gotfryd