  • Data: 2007-01-04 15:33:05
    Temat: Re: Koszty pośrednie przy KPiR po nowemu
    Od: "Renegat" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    2007-01-04 at 15:32:53 t wrote:

    (...)

    > I to jest piekne :) Tylko co teraz co z dostawami towarów przed
    > otrzymaniem faktury? Wpisywać niepoprawnie do księgi w kol 16, czy
    > wpisywać do kol. 10 a w uwagach wpisać że to nie KUP i dopiero
    > faktura bedzie KUP(tylko znowu jak to wpisać :) )?

    (...)

    Art. 22 ust. 6b pdof mówi o dniu "wystawienia faktury (rachunku) lub
    innego dowodu stanowiącego podstawę zaksięgowania (ujęcia) kosztu".
    Dowodem takim może być opis dostawy wymagany przez par. 16
    rozporządzenia o PKPiR, który odnosi się do sytuacji otrzymania
    towaru przed fakturą. Jak fakturę dostaniesz w tym samym miesiącu co
    towar, to księgujesz fakturę, a jak w miesiącu następnym, to
    księgujesz sporządzony opis dostawy. Ja się tym zresztą nigdy
    specjalnie nie przejmowałem i zawsze księgowałem fakturę.