  • 1. Data: 2006-12-28 23:26:32
    Temat: Koszty pośrednie przy KPiR po nowemu
    Od: "Renegat" <p...@w...pl>

    Czy art. 22 ust. 6b pdof wskazujący, że dniem poniesienia kosztu jest
    dzień wystawienia faktury dotyczy wszystkich podatników prowadzących
    KPiR, czy też tylko tych wymienionych w art. 22 ust. 6 pdof, a więc
    tych, którzy prowadzą KPiR wg zasad przewidzianych dla ksiąg
    rachunkowych? Z wstępnych wypowiedzi na forum zdaje się wynikać, że
    regulacja ta jest traktowana, jako skierowana do wszystkich
    prowadzących KPiR, a mi się wydaje, że dotyczy tylko "memoriałowców",
    gdyż w odniesieniu do "kasówców" nic się nie zmienia?

  • 2. Data: 2007-01-04 10:37:04
    Temat: Re: Koszty pośrednie przy KPiR po nowemu
    Od: "Renegat" <p...@w...pl>

    Po przemyśleniu Wycofuję się raczkiem z tego, co napisałem wcześniej.

  • 3. Data: 2007-01-04 13:00:04
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 04-01-2007 o 11:37:04 Renegat <p...@w...pl> napisał(a):

    > Po przemyśleniu Wycofuję się raczkiem z tego, co napisałem wcześniej.

    Tzn z czego konkrtnie?

  • 4. Data: 2007-01-04 14:22:43
    Od: "Renegat" <p...@w...pl>

    t wrote:

    > Tzn z czego konkrtnie?

    Ze stwierdzenia, że w odniesieniu do "kasowców" nic się nie zmienia.
    Po przeanalizowaniu art. 22 pdof dochodzę jednak do wniosku, że art.
    22 ust. 6b pdof ma zastosowanie do wszystkich prowadzących KPiR
    niezależnie od tego czy stosują zasady obowiązujące przy księgach
    handlowych, czy też nie. Czyli od Nowego Roku wszyscy na KPiR
    rozliczają koszty "memoriałowo" (co w tym kontekście oznacza
    potrącanie kosztów według daty wystawienia faktury), z wyjątkami
    przewidzianymi w art. 23 pdof, np. składki ZUS tylko zapłacone.

  • 5. Data: 2007-01-04 14:32:53
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 04-01-2007 o 15:22:43 Renegat <p...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > potrącanie kosztów według daty wystawienia faktury), z wyjątkami
    > przewidzianymi w art. 23 pdof, np. składki ZUS tylko zapłacone.

    I to jest piekne :) Tylko co teraz co z dostawami towarów przed otrzymaniem
    faktury? Wpisywać niepoprawnie do księgi w kol 16, czy wpisywać do kol. 10
    a w uwagach wpisać że to nie KUP i dopiero faktura bedzie KUP(tylko znowu
    jak to wpisać :) )?

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-01-04 15:33:05
    Od: "Renegat" <p...@w...pl>

    2007-01-04 at 15:32:53 t wrote:

    (...)

> [...]
    > wpisywać do kol. 10 a w uwagach wpisać że to nie KUP i dopiero
    > faktura bedzie KUP(tylko znowu jak to wpisać :) )?

    Art. 22 ust. 6b pdof mówi o dniu "wystawienia faktury (rachunku) lub
    innego dowodu stanowiącego podstawę zaksięgowania (ujęcia) kosztu".
    Dowodem takim może być opis dostawy wymagany przez par. 16
    rozporządzenia o PKPiR, który odnosi się do sytuacji otrzymania
    towaru przed fakturą. Jak fakturę dostaniesz w tym samym miesiącu co
    towar, to księgujesz fakturę, a jak w miesiącu następnym, to
    księgujesz sporządzony opis dostawy. Ja się tym zresztą nigdy
    specjalnie nie przejmowałem i zawsze księgowałem fakturę.

  • 7. Data: 2007-01-04 16:22:51
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 04-01-2007 o 16:33:05 Renegat <p...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > księgujesz sporządzony opis dostawy. Ja się tym zresztą nigdy
    > specjalnie nie przejmowałem i zawsze księgowałem fakturę.

    Ano masz rajce, przeoczyłem te "inne dowody" :)