    From: "Sark" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Koszty reprezentacji i reklamy a VAT
    Date: Tue, 3 Dec 2002 02:40:02 +0100
    Sender: w...@p...onet.pl@ntwklan-sz-62-233-158-34.devs.futuro.pl

    Użytkownik "Ryszard G." <r...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:asgq0j$j8j$1@news2.tpi.pl...

    > IMHO 0.25% z kolumny 7 (wartość sprzedanych towarówi usług) a nie całego
    > przychodu, czyli kol. 9

    Hmm ... wątpić jest rzeczą ludzką ale skoro ministerialnej w instrukcji do
    prowadzenia kpir jest napisane Załącznik nr 1 OBJAŚNIENIA DO PODATKOWEJ
    KSIĘGI PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW (...)
    12. Kol. 12 jest przeznaczona jest do wpisywania kosztów reprezentacji i
    reklamy prowadzonej w inny sposób niż w środkach masowego przekazu lub
    prowadzonej publicznie w inny sposób. W kolumnie tej wykazuje się tylko
    koszty reprezentacji i reklamy, które określone zostały do wysokości 0,25%
    PRZYCHODU. (ja tutaj nie widze żadnego roróżnienia przychód taki czy taki,
    przychód to przychód ;) a na dowód kilka cytatów z tejże samej instrukcji:

    "7. Kol. 7 jest przeznaczona do wpisywania PRZYCHODÓW ze sprzedaży wyrobów
    (towarów handlowych) i sprzedaży usług. (...)
    8. Kol. 8 jest przeznaczona do wpisywania pozostałych PRZYCHODÓW, np.
    przychodów z odpłatnego zbycia składników majątku, otrzymanych kar
    umownych, wynagrodzenia płatnika.
    9. Kol. 9 jest przeznaczona do wpisywania łącznej kwoty PRZYCHODÓW
    zaewidencjonowanych w kol. 7 i 8."

    no i wreszcie w PIT-5 też mamy proste i jasne sformułowania DOCHÓD, KOSZTY,
    PRZYCHÓD ...także ze ja nie widzę uzasadnienia dla Twoich wątpliwości

    > Coś to nie tak.
    > Są dwie "metody" księgownia przekazania _towarów_ (nie usług) na
    > reprezentację i reklame.
    > 1. odliczasz VAT z faktur zakupu ale naliczasz (f-ra wewnętrzna) VAT od
    > przekazania w VAT-7 i do PKPiR netto wpisujesz jako koszty RiR a podatek
    > jako pozostałe wydatki,

    Chcesz mi powiedzieć że ktos kto zajmuje się np. projektowaniem i
    wykonywaniem witryn internetowych, czy grafiką lub prowadzi ksiegowość i w
    jego zakres DG nie wchodzi ani produkcja lub (i) szprzedaż chipsów czy
    czekoladek i innych ww. musiałby wykonywać takie ruchy z fakturami jak
    opisałeś wyżej ? ... czy wtedy nie musiałby poszerzyć zakresu swojej
    działalności ?

    > Skoro odliczasz VAT ( czyli metoda pierwsza ? ), to masz sprzedaż z
    tytułu
    > przekazania na RiR (chyba, że prowadzisz magazyn dla tych towarów, w co
    nie
    > wierzę).

    A uchowaj Panie Boże ! :)

    > Ty natomiast napisałeś, że sprzedaży nie masz,

    No akurat w listopadzie nie miałem (ale zaznaczam że nie zajmuję sie ani
    wyrobem ani sprzedażą wcześniej wymienionych słodkości i owoców itp.) no
    ale myśłałem ze taki vat naliczony mogę przenieść do rozliczenia na
    następne miesiące

    > ( czyli metoda druga ?), ale
    > wtedy nie masz prawa odliczenia podatku w VAT-7.

    I to mi odpowiada, o to mi chodziło, o wyjaśnienie czy mozna w takim
    przyadku fakturę brutto wpisac od razu w kpir no i automatycznie(w
    konsekwencji) nie wykazywać w rejestrze vat

    > IMHO pierwsza metoda jest korzystniejsza, bo limit 0.25% dotyczy kosztów
    > netto, natomiast VAT ( nawet od przekazania na RiR przekraczającego
    limit)
    > zawsze jest kosztem.

    masz rację ale znaczenie jest istone przy duzych przychodach... czego sobie
    i inymm zyczę :)

    Sark