  • 1. Data: 2002-10-05 20:34:47
    Temat: Koszty transportu
    Od: "Megan" <m...@m...pl>

    Witam
    Świadczę usługi internetowe (jestem "Vatowcem"). Moje ostatnie zlecenie
    wymagało wyjazdu do klienta. Pojechałam prywatnym samochodem, a teraz chcę
    obciążyć kontrahenta, między innymi kosztami swojej podróży. Czy mogę ww
    koszty ująć na fakturze, jako koszty transportu?
    Pozdrawiam
    Małgosia B.

  • 2. Data: 2002-10-06 08:32:18
    Temat: Re: Koszty transportu
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Megan" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obciążyć kontrahenta, między innymi kosztami swojej podróży. Czy mogę ww
    > koszty ująć na fakturze, jako koszty transportu?

    A co przewoziłaś?
    Nie prościej wystawić Fakturę na jedną kwotę?
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-10-06 11:27:00
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

> [...]
    > obciążyć kontrahenta, między innymi kosztami swojej podróży. Czy mogę ww
    > koszty ująć na fakturze, jako koszty transportu?

    A dlaczego nie możesz?
    Ja piszę "dojazd do klienta" ze stawką 22%.

    Kuba

  • 4. Data: 2002-10-06 11:46:41
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "XYZ" <x...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Megan" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A dlaczego nie możesz?
    > Ja piszę "dojazd do klienta" ze stawką 22%.
    >
    > Kuba

    A co szanowny Kolega przewozi poza ....................?
    Koszty transportu nieodwracalnie wiążą się z TRANSPORTEM. Tak - więc - albo
    mówimy o kosztach transportu, albo o kosztach dojazdu. A to nie to samo.
    Wspomnę tylko o tym, że taka usługa ma wynikać z zaświadczenia o wpisie do
    EDG i zaświadczenia REGON i ma być zgłoszona do US.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-10-06 12:34:55
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Wspomnę tylko o tym, że taka usługa ma wynikać z zaświadczenia o wpisie do
    > EDG i zaświadczenia REGON i ma być zgłoszona do US.

    Jeśli chodzi o dojazd samochodem firmowym, to nie uważam, że "dojazd" musi
    się znajdować w EDG.
    Ale może są inne zdania?
    Z transportem - fakt: zgłoszenie winno być...

    Kuba

  • 6. Data: 2002-10-06 18:30:49
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > się znajdować w EDG.
    > Ale może są inne zdania?
    > Z transportem - fakt: zgłoszenie winno być...

    Dojazd - zgoda - nie. ale świadczenie usługi - tak.

  • 7. Data: 2002-10-07 19:41:10
    Od: "Megan" <m...@m...pl>

    Czegos tu nie rozumiem, albo rozmijamy sie w interpretacji. Dwie sytuacje:

    1) Pracuje etatowo w firmie X i dostaje za dojazdy prywatnym autem do
    klienta kilometrowke. Bylo to 120km w jedna strone czyli 240km x 0,7519 =
    180,46 zł (auto 2.9l), czyli mam w kieszeni 180 pln zryczałtowanym kosztem
    paliwa i amortyzacji.

    2) Sam jestem firma i jade do klienta z ktorym mam umowe ze placi
    kilometrowke za dojazdy. Czyli jak wyzej w kieszeni powinienem miec przy
    240km, 180 pln.

    Teraz problem polega na tym, ze klient chce FA za wszystko, wiec jak wrzuce
    nawet te 180pln plus VAT to i tak w plecy o dochodowy. Z drugiej strony bez
    sensu doliczac mu dochodowy + VAT bo wyjda kosmiczne pieniadze. I o to
    chodzilio w zapytaniu...

    MB

  • 8. Data: 2002-10-07 22:13:49
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Oct 2002, Megan wrote:

> [...]
    >+ Teraz problem polega na tym, ze klient chce FA za wszystko, wiec jak wrzuce
    >+ nawet te 180pln plus VAT to i tak w plecy o dochodowy.

    Niby z jakiej paki ??
    Przecież ty owe koszta - właśnie w postaci kilometrówki *albo*
    "wrzucania w koszty" całego (firmowego) samochodu odliczasz
    od dochodu, czyli od tej kwoty *nie płacisz* dochodowego...
    Tylko mi nie pisz, że chciałbyś dwa razy odliczyć ową
    kilometrówkę :), raz w kwocie zarobku i drugi raz "bo przecież
    klyjent płaci osobno..." :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-10-08 17:01:12
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > obciążyć kontrahenta, między innymi kosztami swojej podróży. Czy mogę ww
    > koszty ująć na fakturze, jako koszty transportu?

    Pytanie (temat) było następujące:
[...]

    Jak wspominałem w swoich postach: "co było transportowane poza ...........".
    Kol. Gotfryd niepotrzebnie komplikuje temat i wykracza poza ramy
    zagadnienia.
    Z tematu jasno wynika, że kol. Małgosia prowadzi DG. Pytanie pomocnicze:
    jaki jest status prawny prowadzonej DG: tzw. osoba fizyczna, SC, czy katalog
    podmiotów wymienionych w KH - oraz/i sposób rozliczania się z fiskusem
    (KPiR, ryczałt, KH).
    Ponawiam pytanie: co było transportowane?
    Rozumiem - była wykonana usługa dla wykonania której niezbędny był dojazd.
    O'k. Pojawia się pytanie o status prawny samochodu którym jeździła Małgosia.
    Zakładam, że prowadzi Ona DG jako tzw. osoba fizyczna, KPiR, VAT. Jeśli jest
    to tzw. "ciężarowiec" (samochód) będący Jej własnością, wprowadzony na
    EŚrTr - sprawa prosta - amortyzacja i koszt utrzymania są KUP. Jeśli jest to
    jej prywatny samochód osobowy - trzeba prowadzić EPP, która służy do
    określenia kwoty KUP.
    I tak - w zależności od tego jaka jest forma prowadzonej działalności, jakie
    są prowadzone tzw. urządzenia księgowe - (to wynika niekiedy z formy
    prowadzonej działalności) tak będziemy księgowali poszczególne zdarzenia.
    Jednak - nie można księgować w nieskończoność tzw. kosztów dojazdu! KUP są
    przecież koszty utrzymania samochodu księgowane jako KUP.
    Pozdrawiam.

  • 10. Data: 2002-10-08 21:35:57
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Oct 2002, Sławomir Malibo wrote:
    [...]
    >+ Kol. Gotfryd niepotrzebnie komplikuje temat i wykracza poza ramy
    >+ zagadnienia.

    W którym miejscu ? -:O
    Wydawało mi się że odniosłem się ściśle do jednego zagadnienia:
    stwierdzenia (IMO prostego) faktu że zaliczenie w KUP ma miejsce
    bądź kilometrówka bądź w ramach "zaliczania samochodu firmowego
    w KUP", więc byłoby dziwne jakby odliczac drugi raz...
    [...]
    >+ Jednak - nie można księgować w nieskończoność tzw. kosztów dojazdu! KUP są
    >+ przecież koszty utrzymania samochodu księgowane jako KUP.

    No toż....się nie sprzeciwiałem, a wręcz przeciwnie ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd