  • 1. Data: 2002-10-05 17:03:22
    Temat: jak to jest z tym vatem
    Od: forestart <f...@p...onet.pl>

    aktualnie prowadzę działalność i jestem zwolniony z vat
    chcałbym pośredniczyć w zbieraniu ogłoszeń do jednej z gazet
    (poszerzenie aktualnej działalności)
    czy mogę w trakcie roku zostać płatnikiem vat, czy się mi to opłaca
    czy będę musiał zakupić kasę fiskalną
    być może znacie temat - proszę o podpowiedzi
    pozdrawiam
    artur

  • 2. Data: 2002-10-05 22:03:41
    Temat: Re: jak to jest z tym vatem
    Od: "Andrzej Wrobel" <a...@o...pl>

    <f...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > czy będę musiał zakupić kasę fiskalną
    > być może znacie temat - proszę o podpowiedzi

    Zgłoszenie do VAT-u możesz złożyć w każdej chwili. Pamiętaj jednak,
    że jak raz zostaniesz vatowcem to już do końca życia.
    Zresztą to raczej nic strasznego poza dodatkowymi obowiązkami, jak
    prowadzenie rejestrów VAT sprzedaży i zakupu, składanie co miesiąc
    deklaracji VAT 7 , obliczanie należnego VAT-u no i wpłacanie go
    do 25 kazdego m-ca.
    Aha. Niestety, zgłoszenie kosztuje w tej chwili 152 zł.

    Andrzej

  • 3. Data: 2002-10-06 09:56:58
    Od: "Jolanta B" <j...@p...onet.pl>

    > Zgłoszenie do VAT-u możesz złożyć w każdej chwili. Pamiętaj jednak,
    > że jak raz zostaniesz vatowcem to już do końca życia.

    już nie

    pozdr Jola

  • 4. Data: 2002-10-07 22:42:47
    Od: "bellboy" <b...@h...pl>

    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > już nie

    A możesz jaśniej??
    Coś się zmieniło w tym względzie?

    --
    Andrzej http://bellboy.wizytowka.pl

    "Always look on the bright side of life"
    [ Monty Python]

  • 5. Data: 2002-10-08 00:30:02
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Oct 2002, bellboy wrote:

> [...]
    >+ >> Zgłoszenie do VAT-u możesz złożyć w każdej chwili. Pamiętaj jednak,
    >+ >> że jak raz zostaniesz vatowcem to już do końca życia.

    Jeśli dobrowolnie wybrałeś VAT (a nie przez "wpadke na
    limicie", na przykład) - to przywraca się że raz na
    trzy lata możesz się przełączać VAT/nieVAT :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-10-08 06:41:47
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik bellboy napisał:

    > A możesz jaśniej??
    > Coś się zmieniło w tym względzie?

    A zmieniło sie, i to bardzo! Od 1 października, śpiochu!
    Nawet w telewizji i radiu mozna było o tym usłyszeć.
    Teraz jeżeli VAt wybrałes dobrowolnie, a nie na skutek przekroczenia
    limitu lub wykonania czynności bezwzględnie opodatkowanej, trzy lata
    po tym fakcie masz prawo zmienić zdanie i zostac z powrotem nieVATowcem.
    Oczywiście jeżeli mieścisz się w limicie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-10-18 06:01:42
    Od: "Andrzej Wrobel" <a...@o...pl>

    <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > po tym fakcie masz prawo zmienić zdanie i zostac z powrotem
    > nieVATowcem. Oczywiście jeżeli mieścisz się w limicie.

    A to dzięki. Przespałem ;-))