  • 1. Data: 2007-01-23 17:45:53
    Temat: Koszty uzyskania przychodu dla pracownika zatr. na kilku umowach ?
    Od: Grzegorz29 <s...@s...pl>

    W jakiej wysokości należy potrącać koszty uzyskania przychodu
    pracownikowi, który jest zatrudniony na kilku etatach, np. 3 umowy o
    pracę w trzech różnych zakładach. Jeżeli będzie miał potrącane koszty ze
    wszystkich umów w pełnej wysokości, to w rozliczeniu rocznym przekroczy
    limit, i będzie musiał dopłacić podatek. Czy można potrącać koszty tylko
    z jednej umowy, albo z dwóch tylko w 50% części?

    Czy pracownik może złożyć oświadczenie o nie potrącaniu kosztów?

    Pozdrawiam
    Agnieszka - Proszę o odpowiedź

  • 2. Data: 2007-01-23 19:29:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Jan 2007, Grzegorz29 wrote:

> [...]
    > dwóch tylko w 50% części?
    >
    > Czy pracownik może złożyć oświadczenie o nie potrącaniu kosztów?

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    Przeczytaj sobie powoli i dokładnie w art.32.3, w szczególności tekst:
    "ten zakład pracy jest właœciwy do stosowania tego zmniejszenia"

    Zakład pracy NIE MA PRAWA odliczać 1/12 "podatku niepłaconego" (hint:
    używanie pojęcia "kwoty wolnej" jest nieprawidłowe, w archiwum znajdziesz
    mnóstwo przypadków kiedy prowadzi to do nieporozumień!) jeśli pracownik
    nie złoży oświadczenia że wybiera TEN zakład!
    I broszką pracownika jest dbać, żeby takie oświadczenie złożył tylko
    w jednym zakładzie, a jak postanowi "zmienić sobie" to powiadomić
    poprzedniego płatnika który "odliczał" ze ma zaprzestać odliczania.

    BTW: niezły nick jak na Agnieszkę ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-01-23 19:45:30
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0701232023280.3892@a64wrk...

> [...]
    tego
    > zmniejszenia" Zakład pracy NIE MA PRAWA odliczać 1/12 "podatku

    hm.. ale on pytał się o kup... imo każdy zakład odlicza w wysokości
    108,50 /albo podwyższone/
    Dopiero w zeznaniu rocznym pracownik to sobie prostuje.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2007-01-23 20:57:17
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w

    [...]
    > Przeczytaj sobie powoli i dokładnie w art.32.3, w szczególności tekst:
    > "ten zakład pracy jest właściwy do stosowania tego zmniejszenia"

    Ależ jemu chodzi o to, żeby państwo go nie kredytowało w związku z kosztami
    uzyskania przychodu, a nie w związku z wielokrotnym zmniejszeniem zaliczki
    o 1/12 z kwoty określonej...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2007-01-23 21:33:36
    Od: Grzegorz29 <s...@s...pl>

    Nikiel ;-) napisał(a):
> [...]
    > 108,50 /albo podwyższone/
    > Dopiero w zeznaniu rocznym pracownik to sobie prostuje.

    Wiem co mówi ustawa, ale np, pracownik pracuje na cały etat, złożył
    oświadczenie o potrącaniu ulgi podatkowej i ma koszty podwyższone z
    dojazdem,( wynagrodzenie 1700 zł brutto) w drugim zakładzie pracy
    pracuje na 1/2 etatu ( wynagrodzenie 650 zł brutto)i tam ma róznież
    koszty z dojazdem, bez ulgi, a w trzecim zakładzie ma 1/10 etatu,
    (wynagrodzenie w wysokosci 95 zl) - czy tu tez potrącać koszty
    uzyskania przychodu z tej umowy. Po przepracowaniu całego roku bedzie
    mial 12 miesiecy razy 3 umowy o pracę razy 127.85 koszty z dojazdem, to
    przxekroczyl limit , jaki mozna odliczyc w PIT. Bedzie musial w zeznaniu
    dopłacic podatek ( prawdopodobnie) z tytułu zawyżenia kosztów?

    Pozdrawiam Agnieszka:)

  • 6. Data: 2007-01-23 21:38:47
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Grzegorz29" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uzyskania przychodu z tej umowy. Po przepracowaniu całego roku bedzie
    > mial 12 miesiecy razy 3 umowy o pracę razy 127.85 koszty z dojazdem,

    najprawdopodobniej z 1/10 etatu nie będzie miał tych całych
    podwyższonych kosztów, tylko max (95 - 95*18,71%).

    > przxekroczyl limit , jaki mozna odliczyc w PIT. Bedzie musial w
    zeznaniu
    > dopłacic podatek ( prawdopodobnie) z tytułu zawyżenia kosztów?

    Tak.
    Ale przez te parę miesięcy będzie finansowany przez us ;)

  • 7. Data: 2007-01-23 22:06:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Jan 2007, Nikiel ;-) wrote:

    > hm.. ale on pytał się o kup...

    O żesz... thx (i dla Toma), coś okulary miałem zaparowane ;]
    Wnoszę o łagodny wymiar kary!

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-01-24 03:11:10
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Grzegorz29" <s...@s...pl> wrote in message
> [...]
    >albo z dwóch tylko w 50% części?
    >
    > Czy pracownik może złożyć oświadczenie o nie potrącaniu kosztów?

    zawsze miałem potrącane koszty ze wszystkich umów, a potem to był mój
    biznes, żeby zastosować ustawę i wyliczyc KUP prawidłowo.
    Nie słyszałem o oświadczeniu o nieodliczaniu kosztów.

  • 9. Data: 2007-01-24 19:59:25
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0701232305320.4076@a64wrk...
    > O żesz... thx (i dla Toma), coś okulary miałem zaparowane ;]
    > Wnoszę o łagodny wymiar kary!

    Nie, no, kara musi być adekwatna do czynu, czyli... baaaardzo wysoka.
    Więc w ramach kary proszę ulepić bałwana na 2 metry wysokosci. Chyba
    wystarczająca wysokość.
    Aha, i zdjęcie (bałwana wraz z miarką) proszę wystawić w miejscu
    publicznym.

  • 10. Data: 2007-01-24 21:12:40
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> w

    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0701232305320.4076@a64wrk...
    > Nie, no, kara musi być adekwatna do czynu, czyli... baaaardzo wysoka.

    Ta jest, zgadzam się -- IMO chwilach wolnych od czytania ustaw
    podatkowych...

    > Więc w ramach kary proszę ulepić bałwana na 2 metry wysokosci. Chyba
    > wystarczająca wysokość.

    ... sto razy napisanie "ożeż"

    > {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nie mam zamiaru tego odrotowywać, ale mam nadzieję, że to coś w stylu BP,
    MSPANC ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]