    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ksiązki jako KUP
    Date: Mon, 2 Apr 2007 12:45:01 +0000 (UTC)

    Dnia Mon, 02 Apr 2007 14:28:19 +0200, Piotrek napisał(a):

    > Książki techniczne, anglojęzyczne, ściśle związane z zakresem
    > prowadzonej działalności gospodarczej zostały wprowadzone remanentem
    > początkowym jako materiały handlowe.
    >
    > Teraz planuję "zużyć" je na potrzeby bieżącej działalności i zakładam,
    > że to będzie KUP. Wartość tych książek to jakieś 10 kplz.
    >
    > Jeszcze raz podkreślam, że nie jest to żadna beletrystyka, poezja tylko
    > stricte książki techniczne, ściśle związane z realizowanymi projektami.
    >
    > Czy ktoś widzie jakieś przeciwwskazania albo zagrożenia związane z moimi
> [...]

    Tak jak sam piszesz w remanencie początkowym można ująć tylko towary
    handlowe a nie wyposażenie firmy. Więc jest bardzo prawdopodobne, że w
    wypadku kontroli będą próbowali udowodnić, że nigdy nie próbowałeś tych
    książek sprzedawać czyli inaczej mowiąc nie były nigdy towarem hadlowym.

    Rozumiem, że jesteś właścicielem księgarni i masz sprzedaż książek wpisaną
    na zgłoszeniach do EDG, GUs i US :)