    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ksiązki jako KUP
    Date: Tue, 3 Apr 2007 12:15:11 +0200

    On Tue, 3 Apr 2007, Piotrek wrote:

    > Jak rozumiem z majątku osobistego na cele DG mogę przekazać w dowolnym
    > momencie.

    IMO tak. W roli ST. Przepis jest jasny - w momencie "rozpoczęcia
    użytkowania" zaczyna się amortyzacja, o ile ST wpisano do EST.
    Żeby było śmieszniej WNiP to nie dotyczy - i prawdę mówiąc już
    mnie korciło rozpocząć rozważania czy książka jest WNiP ;), ale
    sądzę że tezę iż jest jednak ST da się skutecznie obronić.
    Ma ktoś wyrobiony pogląd (albo chociaż tezy do rozważań) na ten
    temat - znaczy czy książka stanowi WNiP czy raczej ST?

    > Ale jak formalnie usunąć towary z remanentu nie powodując powstania kosztu?

    Przyznam że to pytanie jest trudne. Przewidziano wprost różne przypadki
    (w rodzaju "przeznaczenia na potrzeby nie związane z DG), ale jakie
    komplikacje może spowodować przesuwanie wte i wewte to nie wiem :(
    (znaczy jak - którą drogą - ktoś może ew. się czepiać w razie najpierw
    przekazania na cele nie-DG a następnie "powrotu" majątku w roli ST).

    pzdr, Gotfryd