  • 1. Data: 2004-04-03 10:47:42
    Temat: Kupno nazwy firmy-mam duży problem!!!!!!!!!
    Od: Chris Gold <c...@w...pl>

    Witam
    Zamierzam kupić od firmy prawo do używania jej nazwy, która jest ogólnie
    znana na terenie przyszłego działania mojej firmy. Nazwa nie jest
    opatentowana. Firma nazywa się np. ABC, a w momencie zakupu przeze mnie
    prawa do nazwy będzie się nazywać Krzysiek ABC. Oprócz prawa do nazwy
    kupię również opracowanie pod nazwą wycena rynku dotyczące obszaru
    dotychczasowego działania firmy ABC. W skład tego opracowania wejdą dane
    o jej kontrahentach (firmach), informacje o jakości płatności,
    stosowanej polityce handlowej, metodach kalkulacji cen, umowach
    zawartych z dostawcami, dzialaniach marketingowych oraz ich efektach.
    Firma ABC zobowiązuje się również do zaprzestania (z chwilą sprzedaży
    prawa do nazwy) prowadzenia wszelkiej działalności pod nazwą ABC.
    Umowa sprzedaży przewiduje wystawienie na to wszytsko faktury VAT i mam
    w związku z tym pytanie czy całość sprzedaży podlega VAT??? Czy jest to
    22%. A może powinniśmy to rozwiązać jakoś inaczej??? Obszukałem sieć i
    jakoś nie udało misię znaleźć konkretnej odpowiedzi na moje wątpliwości.
    POMOŻCIE !!!!!!!!
    Pozdrawiam
    Chris

  • 2. Data: 2004-04-05 08:17:28
    Temat: Re: Kupno nazwy firmy-mam duży problem!!!!!!!!!
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Chris Gold" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 22%. A może powinniśmy to rozwiązać jakoś inaczej??? Obszukałem sieć i
    > jakoś nie udało misię znaleźć konkretnej odpowiedzi na moje wątpliwości.

    Monitor Księgowego nr 6 : 15-31.03.2004:
    "nazwy firmowe czy utwory graficzne na oznaczenie nazwy przedsiębiorstwa
    (kupca rejestrowego) jakim jest firma (logo firmy) nie są opodatkowane VAT."
    art. 2 ust 1 i art. 4 pkt 1 i 2 uptu

    Nazwa firmowa i logo to nie jest ani towar ani usługa - 'tak więc nie są
    opodatkowane vat czynności mające za przedmiot prawa oraz dobra
    niematerialne, jak np. nazwy firmowe lub utwory graficzne na oznaczenie
    nazwy przedsiębiorstwa, jakim jest firma (logo firmy)' - z powyższego.

    pozdrawiam
    Lukasz Kaliński

  • 3. Data: 2004-04-05 17:33:47
    Od: Chris Gold <c...@w...pl>

    Użytkownik Łukasz Kaliński napisał:
> [...]
    > niematerialne, jak np. nazwy firmowe lub utwory graficzne na oznaczenie
    > nazwy przedsiębiorstwa, jakim jest firma (logo firmy)' - z powyższego.

    Czyli muszą mi wystawić fakturę na opracowanie
    na temat firmy, a sprzedaż prawa do nazwy będzie podlegać PCC???

  • 4. Data: 2004-04-06 05:36:27
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    > Czyli muszą mi wystawić fakturę na opracowanie
    > na temat firmy, a sprzedaż prawa do nazwy będzie podlegać PCC???

    IMHO:
    1. opracowanie n.t. firmy - trudno jest mi to zakwalifikować, ale myślę, że
    to powinna być faktura vat
    2. prawo do nazwy - zamiast faktury - rachunek - mimo, iż firma jest
    VAT'owcem - natomiast przydałaby się na rachunku adnotacja, iż chodzi tutaj
    o przeniesienie praw niematerialnych.

    pozdrawiam
    Łukasz