  • 1. Data: 2004-04-03 10:38:41
    Temat: Czy po 1 maja mogę zdjąć kratkę?
    Od: " zielony" <g...@g...pl>

    .. i przerejestrować mój samochód na osobowy?
    Vat odliczyłem, bo pozwalało mi na to prawo,
    od 1 maja wg prawa kratka i zapis w dowodzie rejestracyjnym
    przestają mieć znaczenie.
    Po co mi w takim razie ta kratka,
    skoro przepisy które jej wymagały aby odliczyć VAT
    przestają obowiązywać?

  • 2. Data: 2004-04-04 18:50:26
    Temat: Re: Czy po 1 maja mogę zdjąć kratkę?
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj zielony,

    W Twoim liście datowanym 3 kwietnia 2004 (12:38:41) można przeczytać:
    z> .. i przerejestrować mój samochód na osobowy?
    z> Vat odliczyłem, bo pozwalało mi na to prawo,
    z> od 1 maja wg prawa kratka i zapis w dowodzie rejestracyjnym
    z> przestają mieć znaczenie.
    z> Po co mi w takim razie ta kratka,
    z> skoro przepisy które jej wymagały aby odliczyć VAT
    z> przestają obowiązywać?

    od jakiegoś czasu chyba już nie można zmieniać przeznaczenia
    samochodu. Nie przerejstrujesz ciężarówki na osobowy i nie
    mają tu znaczenia przepisy podatkowe. Jak zdejmiesz kratkę
    to przy kontroli policja może ci zatrzyamć dowód
    rejestracyjny, bo samochód "ciężarowy" nie spełnia wymogów
    przepisów drogowych.

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 3. Data: 2004-04-04 20:23:06
    Od: Andrzej Popowski <p...@f...onet.pl>

    Sat, 3 Apr 2004 10:38:41 +0000 (UTC), " zielony"
    <g...@g...pl> piszesz:

    >.. i przerejestrować mój samochód na osobowy?
    >Vat odliczyłem, bo pozwalało mi na to prawo,

    Ja tak od pół roku próbuję się zorientować, jak to zrobić. Tzn. chodzi
    mi o zaksięgowanie (DG, KPiR, VAT). Wstępne opinie sugerują, że
    przerejestrowanie może skutkować koniecznością zwrotu całego VAT, może
    nawet z odsetkami.

    Może ktoś potrafi wypowiedzieć się na ten temat?

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski

  • 4. Data: 2004-04-04 20:23:08
    Od: Andrzej Popowski <p...@f...onet.pl>

    4 Apr 2004 20:50:26 +0200, k...@t...pl (Lipas) piszesz:

    >od jakiegoś czasu chyba już nie można zmieniać przeznaczenia
    >samochodu. Nie przerejstrujesz ciężarówki na osobowy i nie
    >mają tu znaczenia przepisy podatkowe.

    Tzn. od jakiego czasu?
    W zeszłym roku było to możliwe, czy znowu coś się zmieniło?

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski

  • 5. Data: 2004-04-05 09:05:38
    Temat: Re: Czy po 1 maja mogęzdjšćkratkę?
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj Andrzej,

    W Twoim liście datowanym 4 kwietnia 2004 (22:23:08) można przeczytać:
    AP> Tzn. od jakiego czasu?
    AP> W zeszłym roku było to możliwe, czy znowu coś się zmieniło?

    niestety nie pamiętam od kiedy ale było głośno o tym.
    To chyba rozporządzenie min.transportu.

    Czyżby w zeszłym roku udało Ci się dokonać zmiany w dowodzie
    rejestracyjnym samochodu ??? Z Ciężarówki na osobowy ?

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 6. Data: 2004-04-05 11:55:44
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    > Czyżby w zeszłym roku udało Ci się dokonać zmiany w dowodzie
    > rejestracyjnym samochodu ??? Z Ciężarówki na osobowy ?

    jest to mozliwe jesli dane auto posiada homologacje i jako auto osobowe i
    jako ciezarowe. w wydz. komunikacji powinni udzielic wyczerpujacej
    informacji

    vladi

  • 7. Data: 2004-04-05 19:11:45
    Od: Andrzej Popowski <p...@f...onet.pl>

    5 Apr 2004 11:05:38 +0200, k...@t...pl (Lipas) piszesz:

    >Witaj Andrzej,
    >
    >W Twoim liście datowanym 4 kwietnia 2004 (22:23:08) można przeczytać:
    >
    >niestety nie pamiętam od kiedy ale było głośno o tym.
    >To chyba rozporządzenie min.transportu.

    Z tego co ja pamietam, to około 1999 wprowadzono zakaz zmiany rodzaju
    pojazdu a gdzieś 2002-3 go zniesiono, przy pewnych ograniczeniach -
    musi istnieć homologację producenta na docelowy samochód. Przy
    zdejmowaniu kratki nie jest to problemem.

    >Czyżby w zeszłym roku udało Ci się dokonać zmiany w dowodzie
    >rejestracyjnym samochodu ??? Z Ciężarówki na osobowy ?

    Tak, w zeszłym roku dokonałem takiej zamiany w samochodzie prywatnym.
    Chciałbym to zrobić również w firmowym, ale nie wiem, jak to
    zaksięgować.

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski

  • 8. Data: 2004-04-15 17:11:18
    Od: czeslaw <n...@d...slp.pl>

    Dnia 2004-04-03 12:38, Użytkownik zielony napisał:
> [...]
    > przestają mieć znaczenie.
    > Po co mi w takim razie ta kratka,
    > skoro przepisy które jej wymagały aby odliczyć VAT

    Dobre pytanie.
    Z podstawowego zalozenia wynika ze jesli kiedys skubnales US na VAT to
    przy kacji w odwrotna strone on cie skubnie. Z tym sie juz pogodzilem,
    ale owszem - interesuje mnie czy da sie przerobic ciezarowke na osobowy,
    chocby po to zeby go latwiej sprzedac. Moze np. byc to po zdjeciu z EST
    ale w ktoryms momencie bylo to calkowicie zamrozone.
    A w ohgole czy ktos wie jak to jest z wyjezdzaniej ciezarowymi za
    granice ? Tez byl moment paranoi ze trzeba niec legislacje przyjaznosci
    dla srodowiska (takie zielone L) itp.

  • 9. Data: 2004-04-15 19:09:50
    Od: n...@p...fm (Nostrzyk)

    Z podstawowego zalozenia wynika ze jesli kiedys skubnales US na VAT to
    przy kacji w odwrotna strone on cie skubnie

    Czyli co, po 1 maja US bedzie domagal sie zwrotu VAT od wszystkich
    posiadaczy aut z kratką? Przeciez prawo nie dziala wstecz
    Nostrzyk

  • 10. Data: 2004-04-17 20:20:57
    Od: czeslaw <n...@d...slp.pl>

    Dnia 2004-04-15 21:09, Użytkownik Nostrzyk napisał:
> [...]

    CHodzi mi o to ze jak bedziesz woz sprzedawal to oddasz VAT urzedowi.
    Rzecz jasna mniejszy, od biezacej wartosci.