  • 1. Data: 2004-04-03 07:57:03
    Temat: Firma na Słowacji
    Od: "Piotrek" <p...@n...please.org>

    Witam!
    Czy ktoś zna jakieś adresy www odnośnie prowadzenia działalności na
    Słowacji(najlepiej jakby to było po angielsku).
    Jakie są koszty prowadzenia tam działalności?
    Jako że prowadzę działalność głównie wirtualnie więc chętnie
    przeniosę się tam gdzie taniej :)

    Pozdrawiam grupę,
    Piotrek.

  • 2. Data: 2004-04-03 12:55:13
    Temat: Re: Firma na Słowacji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Apr 2004, Piotrek wrote:
    [...]
    >+ Jako że prowadzę działalność głównie wirtualnie więc chętnie
    >+ przeniosę się tam gdzie taniej :)

    wKF: podatek dochodowy płaci się tam gdzie się *mieszka* !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-04-03 17:02:39
    Od: "Andrzej" <u...@t...lt>

    > wKF: podatek dochodowy płaci się tam gdzie się *mieszka* !
    >
    > --
    Ale podatek od firm płaci się tam gdzie jest firma i dlatego proponuję
    Litwę. Maksymalny podatek od firm to 15 % od dochodu. ZUS malutki, jeżeli
    zatrudniasz siebie na pół etatu to tylko 90 lit ( około 120 PLN ) od 1 maja,
    teraz jeszcze mniej.
    Firmę pomogę ci zarejestrować jak i dalej zajmę się jej prowadzeniem ( czyli
    załatwianiem wszystkich spraw w urzędach w tym i w tutejszym ZUSie oraz
    sprawozdania, itp. ). Jeżeli firma nie przekroczy obrotu ogólnego 100 tys
    litów w rok i za granicę nie wyślę więcej niż za 49 tys. litów ( 1 lit to
    około 1,33 PLN ) to moja prowizja 100 lt miesięcznie, jeżeli więcej to
    każdorazowo do uzgodnienia.
    Pozdrawiam z Wilna
    Andrzej

  • 4. Data: 2004-04-03 19:19:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Apr 2004, Andrzej wrote:
    [...ktoś i ja...]
> [...]
    >+ >
    >+ Ale podatek od firm płaci się tam gdzie jest firma i dlatego proponuję

    A dywidenda ? Rozumiem że zgodnie z umową "o unikaniu..." może być
    wyłączona z podatku w Polsce - wiesz to i możesz zapodać przepis ?
    Bo jak nie...

    >+ Firmę pomogę ci zarejestrować

    wKF: nie wyrażałem chęci wyeksportowania swojej DG ;)
    Raczej szukałem dziury w całym... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-04-04 09:20:48
    Od: "Piotrek" <p...@n...please.org>

    > wKF: podatek dochodowy płaci się tam gdzie się *mieszka* !

    Przecież napisałem, że chcę *się* przenieść czyli zamierzam tam *mieszkać*
    i potrzebuję informacji gdzie co i jak załatwiać po 1.05.

    Piotrek.

  • 6. Data: 2004-04-04 12:08:12
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@n...please.org> napisał w wiadomości

    > Przecież napisałem, że chcę *się* przenieść czyli zamierzam tam
    *mieszkać*
    > i potrzebuję informacji gdzie co i jak załatwiać po 1.05.

    Proponuje poczekac troche, bo moga byc zmiany. Nie ma sensu szczegolowa
    analiza sytuacji teraz. Ja sie wstrzymuje minimum do konca maja z
    konkretnym badaniem sytuacji. Musza wyjsc nasze przepisy wykonawcze i
    ich.

    marekz