    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kupno samochodu a nieujawniony dochód
    Date: Fri, 01 Jul 2005 12:30:01 -0500

    Paweł wrote:

    > To, że do kwoty 9637 zł darowizny są zwolnione z podatku to wiem,
    > ale cały czas byłem pewien, że pomimo tego darowiznę trzeba zgłosić w US.
    > Jesteś pewien, że takiej darowizny nie muszę zgłaszać?

    jestem pewien, że nie trzeba zgłaszać.
    nawet byś jej na papierze nie musiał mieć, ale zaproponowałem to dla
    świętego spokoju, jakby np za 5 lat US się zapytał skąd miałes pieniądze
    na samochód.
    Łatwiej wówczas pokazać kartkę niż ściągać np. mamę, która by
    potwierdzała, że ci taką darowiznę dała.
    Ja zwykle takie darowizny to przepuszczam przez konto, z tytułem "darowizna"
    wówczas nikt się już nie przyczepi, czy darowizna była czy nie i ile.
    Ale to jest dmuchanie na zimne.
    Tak naprawdę to nie potrzebujesz nic.