    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kupno - sprzedaż programu
    Date: Tue, 28 Jun 2005 11:28:34 +0200

    On Mon, 27 Jun 2005, Magdalena B wrote:

    >+ >>+ W PIT-37 nie uwzględniasz takich dochodów skoro nie prowadzisz DG
    >+ >
    >+ > ...to ja cię bardzo proszę o podatnie podstawy prawnej :)
    >+ >
    >+ > Dla *RZECZY* podstawę zwolnienia (i to dopiero po 6 miesiącach)
    >+ > Zbynek podał - literalnie to jest art. 10.8.d ustawy.
    >+
    >+ Art 10.to nie katalog zwolnień tylko wykaz źródeł przychodów podlegających
    >+ opodatkowaniu.

    Oczywiście. Zwolnienie ma miejsce a contrario - skoro WYMIENIONA
    "rzeczy" jako opodatkowane oraz powiedziano że TYLKO te które
    są <6 miesięcy od zakupu - to pozostałe są zwolnione.
    Ale niestety wymieniono tylko "rzeczy"... czyli np.
    zwierząt już owo zwolnienie nie dotyczy !!
    Niemniej sprzedaż kota powiedzmy za 50 zł może łapać się pod
    zwolnienie z tytułu "działalności rolniczej" - proszę nie wyciągać
    pochopnego wniosku jakobym powiedział że z braku zwolnienia
    sprzedaży kota w 10.1.8 wynikał brak zwolnienia z podatku sprzedazy
    kota tak w ogóle :) - IMO to art. 2.2.

    >+ Gdzie umieścisz w tych źródłach wartości niematerialne?
    >+ Jako d) ?

    Pod żadnym pozorem.

    Art. 10.1.7 wymienia je w sposób prosty i oczywisty:

    "7) kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie
    praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a)-c)"

    Nad czym by tu pogdybać ?
    Ponieważ pytanie jest rzadkie - to liczyłem na jakąś dyskusję
    i niniejszym ją mamy :)
    Zeznaję że *chciałbym* znać podstawę do zwolnienia... ale nie
    znam. I liczę na oponentów :)

    >+ Jeśli tak

    Kiedy nie ! :)

    >+ Ale skoro to nie d)
    >+ to czy przedmiot naszego sporu jest źródłem przychodów?

    ...jak widzisz.
    Podobnie jak posiadane akcje spółki akcyjnej czy udziały w sp. z o.o.
    - oczywiście w momencie ich sprzedaży.

    Jeśli powiadasz że się mylę i WNiP nie łapią się pod "prawa majątkowe"
    (IMO byłoby to naciągane) - to oczywiście art. 10.1.9

    Pod żadnym pozorem nie pasuje do art. 10.1.8 więc *nie* łapie
    się na "zwolnienie po pół roku" !

    >+ Art. 10. 1. Źródłami przychodów są:

    ...potwierdzam, mamy ten sam tekst ustawy ;) !

    Zaprzecz że "program" (w rozumieniu czegoś do czego może przyleźć
    BSA z policją i skonfiskować kompa celem "sprawdzenia praw" :>)
    nie jest 10.1.7.
    Jak ci się uda to zaprzecz że to również nie 10.1.9 !!

    :)

    >+ > Jaki przepis zwalnia wartości niematerialne ?
    >+ > Bo tak (wyraźnie) sugerujesz...

    ...pytanie podtrzymuję :)

    Tak BTW: dziwnym jest jak często pomijane jest istnienie 10.1.9 :|
    Fakt że po to żeby nie podpaść pod 10.1.9 trzeba najpierw wykazać
    ża danych dochód podlega pod zwolnienie jakoś nie rzuca się w oczy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)