eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKwalifiakcja zakupów do srodków trwałych lub wyposazenia - czym się kierowac. › Re: Kwalifiakcja zakupów do srodków trwałych lub wyposazenia - czym się kierowac.
  • Data: 2011-12-23 09:17:07
    Temat: Re: Kwalifiakcja zakupów do srodków trwałych lub wyposazenia - czym się kierowac.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 23 Dec 2011, Marek wrote:

    > Książkę powyżej umiesciłem trochę z przewrotności. Ale tego odkurzacza to
    > sie kiedyś nikt nie doczepi, np przeglądając dokumenty ?

    No jak będzie w koszcie a fizycznie nie będziesz go umiał pokazać
    (lub wyjaśnić "uzasadnioną przyczynę" niemożności pokazania), to
    art.23.1.49 ustawy o podatku dochodowym masz jak w banku (patrz
    link niżej).

    > Bo choc w kosztach
    > to nic nie zmienia, w odliczeniu VAT też, ale juz przy likwidacji DG
    > i podatku VAT do zapłacenia jest ważne.

    Jest.
    Czy hasło "spis *Z NATURY*" coś sugeruje? ;)
    (z naciskiem na to, że ww. art.23.1.49 nie przestaje obowiązywać
    tylko dlatego że czegoś w spisie nie ma)

    > Jaki argument tu przesądza ?

    Kiedy ostatnio przeczytałeś rozporządzenie o KPiR, z naciskiem na
    paragraf 4.1.2 oraz 4.2, z naciskiem na kwotę tam zapisaną?
    Poniżej limitu nie podlega ewidencjonowaniu i tyle, w roli
    "ewidencji" występuje sama KPiR i dowody księgowe.

    Skoro już i tak z linków wyciągnąłem, to gotowce dla leni ;):
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,43
    678,20111014,koszty-uzyskania-przychodow.html
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,721,24
    380,20110101,sposob-prowadzenia-ksiegi-przez-podatni
    kow-niebedacych.html
    (weź i PRZECZYTAJ!)

    pzdr, Gotfryd