  • 1. Data: 2011-12-22 20:10:46
    Temat: Kwalifiakcja zakupów do srodków trwałych lub wyposazenia - czym się kierowac.
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Do któregoś- tam roku podział był jasny: do 3500 wyposażenie, powyżej:
    srodki trwałe. Teraz przesądza nie tylko czynnik ceny, ale i okresu
    uzywania. Posuwajac rzecz do absyrdu mozna do sT zakwalifikowac dziurkacz.
    Mając np:
    Telefon za 100 zł
    komputer za 2000 zł
    komputer za 4000 zł
    odkurzacz za 200 zł
    ksiązke za 150 zł.

    Wszystkie spełniają kryterium uzywalności powyżej roku. Jak to rozstrzygać
    ???

  • 2. Data: 2011-12-22 20:47:58
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Marek wrote:

    > Do któregoś- tam roku podział był jasny: do 3500 wyposażenie, powyżej:
    > srodki trwałe.

    Nie było takiego podziału.
    Kwota dotyczyła tylko mozłiwości jednorazowej amortyzacji.

    Właśnie tak.

  • 3. Data: 2011-12-22 23:36:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Dec 2011, cef wrote:

    > Nie było takiego podziału.

    Powiem ostrożniej: pierwsze słyszę ;)

    > Kwota dotyczyła tylko mozłiwości jednorazowej amortyzacji.

    Limitu obowiązkowego zaliczenia "kompletnych i sprawnych" również.
    I raczej "dotyczy".
    Jeśli coś się zmieniło, to kwota właśnie: AFAIR poprzednio (dawno
    temu) było coś 2500zł.

    > Właśnie tak.

    Markowi chyba możliwość "dowolnie" słabo kojarzy się z podatkami :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2011-12-22 23:40:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Dec 2011, Marek wrote:

    > Posuwajac rzecz do absyrdu mozna do sT zakwalifikowac dziurkacz.

    Można.
    Pytanie: jaki masz w tym interes?

    > Mając np:
    > Telefon za 100 zł
    > komputer za 2000 zł
    > komputer za 4000 zł
    > odkurzacz za 200 zł
    > ksiązke za 150 zł.
    >
    > Wszystkie spełniają kryterium uzywalności powyżej roku.
    > Jak to rozstrzygać ???

    Ale o czym rozstrzygać?
    Bo jak o tym, czy chcesz coś zaliczyć do ST czy nie, to weź
    na tapetę mocno zużyty samochód, kupiony za 2500zł, i może
    Ci się wyjaśni ;)

    Najprościej masz z komputerem za 4000zł: "przymusowo" ST
    i już. Przy tym za 2000zł do rozważenia jest odpowiedź
    na pytanie: "czy NA PEWNO nie będę NIGDY dokupywał
    do niego czegoś, co stanowi "indywidualne peryferia",
    a co ma wartość >3500zł).
    Telefon, odkurzacz, książka: PO CO wpisywać do EŚT, skoro
    można nie wpisać NIGDZIE (poza kosztem w KPiR)?

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2011-12-23 07:36:40
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    > Telefon, odkurzacz, książka: PO CO wpisywać do EŚT, skoro
    > można nie wpisać NIGDZIE (poza kosztem w KPiR)?

    Książkę powyżej umiesciłem trochę z przewrotności. Ale tego odkurzacza to
    sie kiedyś nikt nie doczepi, np przeglądając dokumenty ? Bo choc w kosztach
    to nic nie zmienia, w odliczeniu VAT też, ale juz przy likwidacji DG i
    podatku VAT do zapłacenia jest ważne. Jaki argument tu przesądza ?

  • 6. Data: 2011-12-23 07:39:22
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    > Markowi chyba możliwość "dowolnie" słabo kojarzy się z podatkami :)

    Ano doradcą podatkowym to ja nie będę ;).

  • 7. Data: 2011-12-23 09:17:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Dec 2011, Marek wrote:

    > Książkę powyżej umiesciłem trochę z przewrotności. Ale tego odkurzacza to
    > sie kiedyś nikt nie doczepi, np przeglądając dokumenty ?

    No jak będzie w koszcie a fizycznie nie będziesz go umiał pokazać
    (lub wyjaśnić "uzasadnioną przyczynę" niemożności pokazania), to
    art.23.1.49 ustawy o podatku dochodowym masz jak w banku (patrz
    link niżej).

    > Bo choc w kosztach
    > to nic nie zmienia, w odliczeniu VAT też, ale juz przy likwidacji DG
    > i podatku VAT do zapłacenia jest ważne.

    Jest.
    Czy hasło "spis *Z NATURY*" coś sugeruje? ;)
    (z naciskiem na to, że ww. art.23.1.49 nie przestaje obowiązywać
    tylko dlatego że czegoś w spisie nie ma)

    > Jaki argument tu przesądza ?

    Kiedy ostatnio przeczytałeś rozporządzenie o KPiR, z naciskiem na
    paragraf 4.1.2 oraz 4.2, z naciskiem na kwotę tam zapisaną?
    Poniżej limitu nie podlega ewidencjonowaniu i tyle, w roli
    "ewidencji" występuje sama KPiR i dowody księgowe.

    Skoro już i tak z linków wyciągnąłem, to gotowce dla leni ;):
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,43
    678,20111014,koszty-uzyskania-przychodow.html
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,721,24
    380,20110101,sposob-prowadzenia-ksiegi-przez-podatni
    kow-niebedacych.html
    (weź i PRZECZYTAJ!)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2011-12-23 09:18:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Ano doradcą podatkowym to ja nie będę ;).

    Ja chyba też nie :), ale na teksty "podatnik może" (podatnik *MOŻE*!)
    w przepisach mógłbyś zwracać uwagę ;)

    pzdr, Gotfryd