  • 1. Data: 2009-05-15 16:12:47
    Temat: Kwalifikacja przychodu: z DG czy osobisty?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Mam problem z kwalifikacją przychodu z tytułu powstrzymania się od
    wykonywania czynności.

    Jest bez wątpienia usługa w sensie VAT (art. 8 ustęp 1 punkt 2).

    Gdybym daną czynność wykonywał, to bym ją wykonywał w ramach DG.

    Czy w takim razie - skoro podpisałem umowę, w której zobowiązałem się do
    nie wykonywania czynności - jest to przychód z DG? Czy też przychód
    "osobisty"?

    Dla ustalenia uwagi możemy przyjąć, że chodzi o powstrzymanie się od
    produkcji oprogramowania dedykowanego do pewnego konkretnego klienta.
    Klient, o którym mowa, ma siedzibę poza UE - ale to chyba bez znaczenia.

    Podpowie ktoś jak to interpretować? :-)

    Piotrek

  • 2. Data: 2009-05-17 20:32:15
    Temat: Re: Kwalifikacja przychodu: z DG czy osobisty?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotrek wrote:
> [...]
    > produkcji oprogramowania dedykowanego do pewnego konkretnego klienta.
    > Klient, o którym mowa, ma siedzibę poza UE - ale to chyba bez znaczenia.

    Pytanie za proste? Czy za trudne? :-)

    Piotrek

  • 3. Data: 2009-05-18 02:28:12
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 17 Maj, 22:32, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    > Pytanie za proste? Czy za trudne? :-)
    >
    > Piotrek- Ukryj cytowany tekst -
    >
    > - Pokaż cytowany tekst -

    Jeśli umowę "o powstrzymanie" odpisałeś jako DG - to jest to przychód
    z działalności gospodarczej.

  • 4. Data: 2009-05-18 05:13:48
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    szczurwa wrote:
    > Jeśli umowę "o powstrzymanie" odpisałeś jako DG - to jest to przychód
    > z działalności gospodarczej.

    To jest oczywiste.

    Pytanie tylko, czy nie ma tu podobnych subtelności (ażeby nie powiedzieć
    bałaganu), jak przy przychodach z MPA.

    Piotrek

  • 5. Data: 2009-05-20 14:27:30
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotrek wrote:
    > Podpowie ktoś jak to interpretować? :-)

    Zakładam, że umowa jest umową osobistą (nie w ramach DG) ponieważ jej
    zakres ("nic nierobienie") nie zawiera się w zakresie prowadzonej DG ;-)

    Dodatkowo umowę zawieram jako "JAN KOWALSKI" a nie "JAN KOWALSKI USŁUGI
    TAKIE, SIAKIE i OWAKIE"

    Ma to sens? Czy raczej US będzie próbował udowodnić, że próbuję
    uszczuplić należność (kwota umowy mieści się pierwszym progu tak więc
    podatek 18% oraz kwota pomniejszająca podatek *zamiast* liniowego 19%
    przy braku jakichkolwiek kosztów związanych z "nic nierobieniem")?

    Piotrek

  • 6. Data: 2009-05-20 20:40:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 May 2009, szczurwa wrote:

> [...]
    [...]

    Dla mnie za trudne :]

    > Jeśli umowę "o powstrzymanie" odpisałeś jako DG - to jest to przychód
    > z działalności gospodarczej.

    Wskaż do którego przepisu art.14 pasuje ten przychód.
    Albo w ogóle do jakiego przepisu pasuje.
    Bo mi wychodzi wyłącznie "inne źródła przychodów"...

    pzdr, Gotfryd